قانون کنترل برای موفقیت – 2

قانون کنترل برای موفقیت - 2

قانون کنترل برای موفقیت – 2

برای مثال، اگر تصور کنید که بدهیهایتان، رئیستان، بیماریهایتان، یک رابطه بد و یا رفتار دیگران شما را کنترل می کند، گرفتار استرس می شوید. این استرس خودش را به شکل رنجش، ناراحتی و یا خشم نشان می دهد. اگر با این استرس مواجه نشوید و با آن برخورد نکنید، می تواند تبدیل به بی خوابی، افسردگی و یا انواع بیماریها شود.

کانون کنترل می تواند در خارج و یا درون شما باشد. به عبارت دیگر، می توانید احساس کنید که حاکم بر زندگی خود هستید، شاد هستید، مثبت هستید، اعتماد به نفس دارید و یا اینکه ممکن است احساس کنید دیگران شما را کنترل می کنند، درمانده هستید و حتی به یک قربانی شباهت دارید.

در هر ثورت، کنترل بر زندگی تان با اندیشه شما شروع می شود و این تنها چیزی است که بر آن کنترل کامل دارید. اینکه درباره یک موقعیت چگونه می اندیشید احساس شما را مشخص می سازد، و احساس شما رفتارتان را رقم می زند.

نظم و انضباط شخصی، احاطه و تسلط بر خویشتن و کنترل برخود با این شروع می شود که فکر کردن خود را کنترل کنید. هیچ شخص یا موقعیتی نمی تواند احساس خاصی به شما بدهد. برداشت و تلقی شما از حادثه است که احساس شما را رقم می زند. همان طور که الینور روزولت می گوید: “کسی بدون تایید و رضایت شما نمی تواند به شما احساس حقارت بدهد.”

به دو طریق می توانید کنترل هر موقعیتی را که به شما استرس یا ناخشنودی می دهد، مشخص سازید: نخست، می توانید دست به کار شوید. می توانید قدمی به جلو بردارید و کاری صورت بدهید. می توانید از خود قاطعیت نشان بدهید و تغییری به وجود آورید. و دوم، می توانید هیچ کاری صورت ندهید. می توانید شخص یا موقعیت را راها کنید و به کار دیگری بپردزاید.

در مواقعی بهترین طرز برخورد با یک موقعیت که به شما احساس در کنترل نبودن می دهد این است که آن موقعیت را ترک کنید. قانون کنترل حکم بر آن دارد که قاطعیت به خرج دهید. باید بدانید که دقیقا چه می خواهید و چه خواسته ای دارید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *