قانون کنترل در موفقیت

قانون کنترل در موفقیت

قانون کنترل در موفقیت

در اینجا به نکته مهمی می رسیم: قوانین ذهنی مانند قوانین فیزیکی هستند که در 100 درصد مواقع اجرا و رعایت می شوند. مثلا قانون جاذبه در هر نقطه از کره زمین و در تمام مدت بیست و چهار ساعت مصداق پیدامی کند. اگر از یک ساختمان ده طبقه خودتان را به پایین بیندازید، روی سنگفرشهای پیاده رو به زمین می خورید. این در هر جایی که باشید اتفاق می افتد، نیویورک یا توکیو برای آن تفاوتی ندارد.

مهم نیست شما درباره جاذبه اطلاع دارید یا ندارید و یا آیا با آن موافق هستید یا نیستید. و یا اینکه آیا در این خصوص با شما صحبت کرده یا نکرده اند. قانون خنثی و بی طرف است. در هر جایی که باشید در مورد شما کار می کند. هر جا که زندگی تان در شرایط مطلوب باشد معنایش این است که شما با این قوانین همخوانی دارید. هرگاه با مسئله و مشکل رو به رو باشید بدین معناست که یک یا چند مورد از این قوانین را زیر پا گذاشته اید. از آنجایی که این قوانین در مورد خوشبختی شما حرف اول را می زنند، لازم است که با آنها آشنا شوید و آنها را در هر کاری که می کنید لحاظ نمایید.

 

قانون کنترل

قانون کنترل می گوید به اندازه ای درباره خود احساس مثبت دارید که احساس کنید کنترل زندگی تان در دستهای خود شماست. و به اندازه ای درباره خود احساس منفی دارید که احساس کنید کنترل امور زندگی تان درد دستهای شما نیست.

این قانون یا اصل در روانشناسی به رسمیت شناخته شده است که به آن ظنریه کانون کنترل می گویند. به طور کلی مورد قبول همگان است که اغلب استرسها، اضطرابها، تنشها و بیماریهای روان تنی ناشی از آن است که شخص تصور می کند در شرایط کنترل قرار ندارد، و یا کنترل بخشهای مهمی از زندگی اش در دست او نیست.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *