ذهن چند بعدی شما

ذهن چند بعدی شما

ذهن چند بعدی شما

ذهن شما چونان یک واحد پردازش مرکزی در یک شبکه بزرگ کامپیوتری عمل می کند. این ذهن به وسیله اپراتورها و منابع مختلفی برنامه ریزی می شود. هر نهاده ای که به این ذهن بدهید، روی سایر نهاده هایی که در آنجا وجود دارد تاثیر می گذارد. اطلاعات جدید، درست یا غلط، می توانند بلافاصله عملیات سایر حوزه ها را تغییر بدهند.

ذهن نیمه هشیار شما واحد پردازش مرکزی شماست. کار اصلی شما این است که برای دستیابی به هدف، باید این واحد را از نو برنامه ریزی کنید تا آنچه را که فکر و یا احساس و عمل می کنید، بتوانید در جهت تحقق خواسته هایتان مورد استفاده قرار بگیرد.

راههای دستیابی به ذهن نیمه هشیار هم درونی و هم بیرونی هستند. شما از درون تحت تاثیر اندیشه، تصاویر ذهنی و یا تصوراتی که احساس می کنید قرار می گیرید. اما به لحاظ بیرونی، تحت تاثیر شرایط پیرامونی خود قرار دارید. شما تحت تاثیر کارتان، حرفتان و آن چیزهایی که می شنوید، می بینید، می خوانید، نگاه می کنید و به خصوص تحت تاثیر کسانی که با آنها معاشرت می کنید قرار می گیرید. هر یک از اینها می تواند روی یک یا چند نفوذ و تاثیر دیگر اثر بگذارد.

اندیشه های شما تصاویری را سازگار با دریافتیهای شما خلق می کنند. اندیشه ها یا تصاویر احساسات مختلفی را به وجود می آورند. احساسات شما هم اندیشه ها و تصاویری خلق می کنند که اینها هم به سهم خود احساسات اضافه ای را به وجود می آورند و غیره.

آنچه را که می خوانید، روی اندیشه، تصاویر ذهنی، احساسات، کلمات و اعمال و رفتار شما تاثیر می گذارند. اینها هم به سهم خود روی آنچه بعدا می خوانید تاثیری برجای می گذارند. اشخاصی که در پیرامون شما هستند روی طرز صحبت، رفتار و گفتار شما تاثیر می گذارند.

نوارهایی که در رادیو به آنها گوش می دهید، برنامه هایی که از تلویزیون تماشا می کنید، همایشهایی که در آن شرکت می کنید، روی سایر اطلاعات دریافتی شما تاثیر می گذارند، از شدت آنها می کاهند یا بر آن اضافه می کنند.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *