اصول اولیه برای موفقت

اصول اولیه برای موفقت

اصول اولیه برای موفقت

علت اصلی بسیاری از موفق نشدنها و ناکامیها این است که اشخاص نمی دانند چگونه از خود بیشترین بهره برداری را بکنند. نمی دانند چگونه می توانند با استفاده از خود به بیشترین عملکرد و خوشبختی برسند.

برای مثال، تصور کنید کسی یک کامپیوتر شخصی گران قیمت و جامعی را به شما می دهد. این کامپیوتر را در خانه به شما تحویل می دهند و بعد وقتی تمام اجزاء و قطعات کامپیوتر را از جعبه اش خارج می کنیدف می بینید که یک قلم از آنچه باید باشد وجود ندارد: دستورالعمل طرز کار با کامپیوتر. حالا تصور کنید که در زمینه کامپیوتر هیچ دوره آموزشی طی نکرده اید. حالا خودتان باید طرز کار آن را حدس بزنید، باید روشی پیدا کنید که کامپیوتر مورد استفاده واقع شود. فکر می کنید چه مدتی وقت شما را بگیرد؟ چگونه و در چه مدتی می توانید طرز کار این کامپیوتر را بیاموزید؟

جواب این است که حتی اگر از انگیزه و عزم راسخ فراوان برخوردار باشید، سالها طول می کشد تا بتوانید از این کامپیوتر استفاده کنید.

حالا بار دیگر فرض کنیم که شما همین کامپیوتر را دریافت می کنید، اما این بار دستورالعمل طرز استفاده هم در جعبه گذاشته شده است. حالا به کمک کتابچه راهنما می توانید قدم به قدم رفتار کنید و به راحتی کامپیوتر خود را راه اندازی نمایید.

به کمک دفترچه راهنما و آموزش تخصصی، می توانید در یک بعد از ظهر کامپیوتر را راه اندازی کنید. از این به بعد، هر چه از این کامپیوتر بیشتر استفاده کنید، طرز استفاده از آن برایتان راحت تر می شود.

نکته اینجاست: شما بدون دفترچه راهنما پای به این جهان می گذارید. شما با مغزی حیرت انگیز متولد می شوید. امکانات و پیچیدگی مغز شما به اندازه ای است که نمی توانید آن را به سادگی درک کنید. این اندام شگفت انگیز که وزنش به سه پوند می رسد دارای 100 میلیارد سلول است و 100 میلیون بایت اطلاعات در هر ساعت پردازش می کند. و به کمک دستگاه عصبی خودمختار تعادل شیمیایی قدرتمندی در هر یک از میلیاردها سلولی که در بدن وجود دارد به وجود می آورد. اگر از مغزتان به درستی استفاده کنید، می توانید از فقر و فلاکت به ثروت و سرشاری برسید.

تمام کتابی که می خوانید در حکم دفترچه راهنمایی است که به شما کمک می کند تا بیشتین بهره برداری را از خود بکنید. به شما امکان می دهد تا از قدرت شگفت انگیز ذهن خود استفاده کنید تا به آنچه در زندگی می خواهید دست پیدا کنید.

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *