رفتارهای ناهنجار – الکلسیم و استعمال مواد مخدر

رفتارهای ناهنجار – الکلسیم و استعمال مواد مخدر

رفتارهای ناهنجار – الکلسیم و استعمال مواد مخدر

 

مصرف و استعمال بی رویه بعضی از مواد، درمان اشخاصی را که با اختلالات عاطفی روبرو هستند با دشواری روبرو می سازد. بعضی از بیمارانی که از افسردگی های بی قاعده و اختلال های عاطفی رنج می برند ممکن است به این نتیجه برسند که با مصرف الکل و استعمال مواد مخدر یا دارو می توانند روحیه خود را تغییر بدهند. به همین دلیل برای خود نسخه می نویسند و دستورالعمل صادر می کنند.

 

گروهی می گویند با نوشیدن الکل انرژی فوری پیدا می کنند. گروهی دیگر نیز معتقدند که با نوشیدن الکل در موقعیت آرام قرار می گیرند و اعصابشان راحت می شود، یا از فکر و خیال افسردگی فاصله می گیرند. اما باید دانست که این احساس راحتی موقتی است و اعتیاد بلندمدتی که ایجاد می شود ممکن است از خود افسردگی مسئله بزرگتری باشد. همین مطلب در مورد داروهایی که بیمار برای تسکین خود تجویز می کند یا استعمال مواد مخدری که در کوچه و بازار می فروشند صدق می کند.

 

در شرایط اعتیاد، دست کشیدن و یا حتی ترس ترک آن ممکن است بیش از افسردگی بیمار را رنج دهد و در نتیجه این امکان وجود دارد که بیمار انگیزه ترک آنرا از دست بدهد. اما تا بیمار دست کم دو تا چهار هفته از نوشیدن الکل یا استعمال مواد مخدر اجتناب نکند، بهبودی چندانی نصیب او نمی شود.

 

در صورت ترک اعتیاد، بسیاری از بیماران، بدون درمان بیشتر احساس آسودگی می کنند و در این شرایط روش های درمانی متعارف بسیار موثرتر واقع می شوند. از آن گذشته دوران پس از ترک اعتیاد به روان پزشک امکان می دهد تا درباره بود یا نبود اختلال عاطفی تصمیم بگیرد. اعتیاد به الکل و مواد مخدر می تواند در اشخاصی که اصولا دچار بیماری های عاطفی نیستند، تولید اختلال روحی کند.

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *