تست كششی جوش

تست كششی جوش

نمونه های تست كششی جوش باید گرفته شوند عمود بر خط جوش جوش باید در وسط باشد .مثل شكل 1-4-2 و2-4-2 و باید تمام ضخامت دیواره لوله را نشان بدهد از آن نمونه های  بریده شده استحكام جوش ممكن است حذف شده باشد در نكات سازنده تست كشش جوش لازم نیست شامل تعین استحكام تسلیر و ازدیاد  طول باشد .كنترل تست های كششی :

برای لوله به جز  نوعA25 باید یك تست كششی از هر بسته انجام شود و یك ثبت از هر تست باید در دسترس خریدار باشد .برای لوله هایی با درز جوش طولی هر تست كشش با استفاده از نمونه كششی كه گرفته شده از صفحه، ورق فلزی یا لوله تمام شده در نكات سازنده.

 

تست مجدد

اگر نمونه های كششی نشان بدهند رد شدن لوله های زیادی را در تطابق با خواسته های مشخص شده، سازنده می تواند انتخاب كند در طول در مجموع برای انجام تست مجدد از یك دسته یكسان چنانچه دو نمونه آزمایش مطابقت داشت با خواسته ها تمام لوله ها در بسته مورد قبول قرار می گیرند به جز لوله ای كه از آن نمونه تست داخلی گرفته شده است. اگر چناچه یكی یا هر دو نمونه را تست مجددد در مطابقت با خواسته های مشخص شده رد شوند. سازنده ممكن انتخاب كند تست جداگانه برای لوله های باقیمانده در بسته را در این مورد تعین خواسته دما فقط برای خواسته های مشخصی كه نمونه ها رد شدند برای برای برآوردن كردن آنها در قسمت دمای قبلی انجام می شود. نمونه ها برای تست مجدد باید با یك روش یكسان گرفته شوند مشابه با نمونه ای كه رد شده در مقایسه با كمترین خواسته ها .

 

نمونه های تست كششی معیوب

وقتی كه ازدیاد طول هر نمونه كششی كمتر از مقدار مشخص شده باشد و چنانچه هر قسمتی از شكست از به 3/1وسط طول گیج كه نشان داده می شود به وسیله علامت گذاری حكاكی روی نمونه قبل از تست بیرون باشد. یك تست مجدد باید انجام شود.

تست داكتیلیته جوش

برای لوله های با جوش الكتریكی داكتلیته جوش باید معین باشد به وسیله نمونه هایی با مقطع كامل و طول in    min  2 نمونه ها باید تخت شوند به طور سرد و میان صفحه دمای موازی طول جوش باید موقعیت 90درجه با جهت اعمال نیرو داشته باشند (نقطه max  خمش)

ترك یا شگستگی بیشتر از in 8/1 در هیچ جهتی در جوش یا فلز پایه نباید اتفاق بیفتد، روی سطوح خارجی تا وقتی كه میان صفحه كمتر از مقدار (S) محاسبه شده از فرمول (a)و(b) در زیر باشد.

نوع كمتر از a) X52

نوع X52 یا بیشتر b)

كه:S: فاصله میان صفحات تخت كننده(in یاmm )

t : ضخامت دیواره لوله مشخص شده (in  یاmm )

D: قطر خارجی لوله مشخص شده(inیاmm )

 

تركهای كه آغاز می شوند در لبه نمونه و آنها یی كه طو لشان كمتر از in4/1 است نباید باعث رد شدن نمونه بشوند. یك تست باید انجام بگیرد روی یك طول از طول هایی از هر بسته سایزی مطابق جدول برای طول های گوناگون لوله یا یك طول باید بررسی شود به عنوان هر مقطع برشی از یك طول گوناگون مشخص تست داكتیلیته جوش ممكن است به درد بخورد به عنوان یكی از تست های تخت كردن با سازگار مقادیر مناسب تخت كردن.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *