حفاظت كاتدی

حفاظت كاتدی

برخي از چگونگي يا مكانيسم دما كه مي توانند ايجاد نواحي آندي و كاتدي بر روي يك خط لوله كنند مي توانند مناطقي بر روي فولاد خط لوله در اين نوشته در مناطق آندي كنند براي ساختمان فلزي مدفون مجاور، بحث شده در قسمت دلايل خوردگي خط لوله پديده الكتروشيميايي شناخته شده عنوان دليل خوردگي، يونهاي فلزي كه شده در الكتروليت در يك حالت غيربرگشت پذيري مي باشد.

در نواحي آندي تخليه دماي جريان عادي از فولاد خط لوله جريان يابد به وسيله الكتروليت ساختار به نواحي كاتدي شدت جريان سلول خوردگي متناسب است محرك مبان نواحي آندي و كاتدي به طور معكوس متناسب است با مقاومت تمام مسيرها در سولي كه آن جريان پيدا مي كند. مقاومت مجموع مسيرها تشكيل شده از مرز آند الكتروليت (خاك) الكتروليت خودش، مرز الكتروليت كاتد، و مقاومت طولي مسيرها فلزي حركت جريان.

 

دو روش عمده استفاده شده براي برطرف كردن يا كاهش اهميت جريان خوردگي

اولين حركت مثبت افزايش مقاومت در سراسر جاي كه تحت تاثير پتانسيل سلول خوردگي قرار گرفته است. پوشش هاي دي الكتريك سعي مي كنند انجام بدهند،اما به خاطر توقف ها در يكپوشش كه در يك انجام بدهند اما به خاطر توقف ها در يك پوشش كه به انجام رسيده در مورد خط لوله مدفون در خاك، مدار هاي يك مقاومت محدود در مسير را نگه مي دارند.

دومين حركت مثبت تشكيل شده از اختلاف پتانسيل محرك از يك نقطه ديگر در مدار سلول خوردگي،جريان خورنده نمي تواند جريان خورنده نمي تواند جريان يابد. حفاظت كاتدي مي تواند استفاده شود براي انجام اين حفاظت كاتدي بدست مي آيد. به وسيله ايجاد شدن يك جريان مستقيم براي جاري شدن از يك منبع خارجي به خط لوله به وسيله الكتروليت و با سطح فولاد در تماس با الكتروليت.

چنانچه در تماس سطح فولاد جريان از الكتروليت مجاوره جمع مي شود جريان نمي تواند تخليه از ناطق آندي فژ قبلي لوله، بنابراين فعاليت خوردگي پايان مي يابد در فولاد خط لوله. در اصل، چنانچه كاربرد جريان محافظ سبب شود در معرض جريان سطوح فولاد كاتد شوند حفاظت كاتدي به طور مناسبي نصب و راه اندازي شده است.

براي راه اندازي يك سيستم حفاظت كاتدي براي يك خط لوله، جريان محافظ تخليه مي شود. در الكتروليت از منبع خودش، اين منبع تشكيل شده از اشياءاغلب فلزي، كه به طور مناسبي جا گذاري شده اند در الكتروليتو به طور معمول برگشته به آندي يا زمينه زمين، اين وسايل بطور مستقيم بر مي گردند به آندها بخاطر،تخليه شدن جريان محافظ به الكتروليت آنها مصرف شده به وسيله كاهش ناپذير يونها فلزي.

دو دسته روش عمده راه اندازي سيستم حفاظت كاتدي براي خط لوله وجود دارد

يكي استفاده آندي ساخته از مواد يا آلياژهاي كه، با خاصيت جايگاهشان در سري گا لوانيكي فلزات،آند خواهد بود. براي فولاد وقتي كه به خط لوله بطور الكتريكي وصل شوند و جاگذاري شوند در الكتروليت يكسان. اين چنين آندهايي شناخته شده به عنوان آندهاي گا لوانيكي يا آندي فدا شونده مواد آند معمول براي زمين يا زير آب در خطوط لوله هستند روي با خواص بالا و آلياژي معين از منگزيم براي خطوط زير آب شماري از آلياژي آلومينيوم همچنين استفاده مي شود.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *