خانم شجاعی : با پرسپولیس و استقلال برای بازی در فوتسال صحبت کردم.

آغاز لیگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان از شهریور

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال از آغاز رقابت‌های لیگ فوتبال و فوتسال بانوان در شهریور ماه امسال خبر داد.

فریده شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره لیگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان، اظهار کرد: کیفیت لیگ فوتسال بانوان امسال بهتر از سال‌های گذشته بود. هر چند در هفته‌های آخر تیم پرسپولیس به دلیل مشکلاتی که داشت نتوانست در حد و اندازه نام پرسپولیس ظاهر شود. به هر حال نمی‌توان گفت که همه چیز در لیگ بانوان کامل است، اما هر سال کیفیت این مسابقات بهتر می‌شود.

وی درباره این که سازمان لیگ مسابقات فوتبال و فوتسال بانوان را برگزار می‌کند، گفت: باید بگویم این رقابت‌ها اسما زیر نظر سازمان لیگ هستند، اما این گونه نیست که کمیته‌ بانوان نظارتی در این باره نداشته باشد. حتی اجرای این رقابت‌ها هم در اصل از سوی کمیته‌ بانوان صورت می‌گرفت، ولی چون بودجه کمیته‌ بانوان برای مسابقات کافی نیست، رقابت‌های لیگ زیر نظر سازمان لیگ رفته تا بودجه بیشتری در اختیار این رقابت‌ها باشد.

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال در ادامه از آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان از اول شهریور ماه خبر داد و گفت: سال‌های گذشته تجربه بدی داشتیم و زمان این مسابقات به زمستان می‌خورد که شرایط را برای تیم‌ها بسیار سخت می‌کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم لیگ فوتسال و فوتبال بانوان را همزمان با لیگ مردان آغاز کنیم.

شجاعی در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ‌های پیش‌رو حضور خواهند داشت؟ گفت: من تمایل دارم که تیم‌های لیگ برتری مردان در بخش بانوان هم تیم داری کنند و در جلسات مختلف این موضوع را مطرح کرده‌ام. به هر حال وقتی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در بخش بانوان هم فعال شوند رقابت بیشتری در این مسابقه‌ها ایجاد خواهد شد و باعث توسعه فوتبال و فوتسال بانوان می‌شود.

وی ادامه داد: در هفته‌ گذشته پیش افشارزاده رفتم و خواهش کردم که استقلال در لیگ امسال هم تیم داری کند. آقای افشارزاده هم اعلام کرد که در این باره بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و باید برآورد هزینه صورت گیرد. این صحبت افشارزاده نشان می‌داد که او حضور تیم استقلال در لیگ برتر فوتبال بانوان را قبول کرده و منتظر برآورد هزینه‌های مربیان است.

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: همچنین صحبتی را با استیلی درباره حضور پرسپولیس داشتم و گفتم که اگر پرسپولیس تیمی در فوتبال بانوان داشته باشد، با توجه به حضور استقلال این بازی‌ها جذاب‌تر می‌شود، استیلی هم ابراز علاقه کرده که اگر شرایط مهیا باشد پرسپولیس علاوه بر فوتسال در فوتبال هم تیم داری خواهد کرد، اما به هر حال باید پیش مدیرعامل پرسپولیس هم بروم و پیگیر مشکلات تیم فوتسال پرسپولیس هم باشم.

شجاعی گفت: یکی از دلایلی که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به سختی در لیگ بانوان تیم داری می‌کنند، این است که تهران زمین تمرین خوبی برای بانوان ندارد و تعداد بازیکنان تهرانی نیز کم است. به همین دلیل باشگاه ها باید بازیکنان را از شهرستان‌های مختلف فرا بخوانند و همین موضوع باعث هزینه برای این باشگاه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: در لیگ فوتبال امسال استان‌هایی مانند شیراز و کرمان هم از دسته یک به لیگ برتر آمده‌اند. یک اسپانسر هم برای تیم داری در لیگ اعلام آمادگی کرده است که منتظر است تا شاید یک تیم امتیاز خود را به او بفروشد چون در غیر این صورت باید برای تیم داری از دسته یک و دو شروع کند.

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال با بیان این که لیگ‌های فوتبال و فوتسال بانوان امسال هم 12 تیمی خواهند بود، درباره حضور بازیکنان فوتسال در لیگ فوتبال هم به ایسنا گفت: همزمانی برگزاری لیگ‌های فوتبال و فوتسال برای آن است که بازیکنان نتوانند به صورت همزمان در هر دو لیگ حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده نیلوفر اردلان و فرشته کریمی دو بازیکن فوتسال می‌خواهند به لیگ فوتبال بیایند؟ گفت: با توجه به توانایی این دو بازیکن از مدت‌ها پیش قرار بود که آنها هم در فوتبال و هم در فوتسال فعال باشند، اما خانم مظفر قبول نمی‌کرد که آنها در هر دو رشته حضور داشته باشند. البته فکر می‌کنم یاری – سرمربی تیم ملی هم این موضوع را نپذیرد.

شجاعی افزود: درباره این که آنها می‌خواهند در لیگ فوتبال بازی کنند، اطلاع چندانی ندارم، اما شنیده‌ام اگر باشگاهی پیدا کنند به لیگ فوتبال می‌آیند، ولی هنوز در این باره اتفاقی نیفتاده است.

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *