فرم یک قسمتی A

فرم یک قسمتی A

فرم یک قسمتی A

در یک فرم متضاد، بخش های مختلف موسیقایی دارید که ممکن است به شدت با همدیگر تفاوت داشته باشند. در فرم های AB صف بی پایانی از احتمالات ممکن داریم. ممکن است یک بخش تکرار شونده یا یک بخش منحصر به فرد یا هر ترکیبی از این دو را ببینید. برای مثال یک قطعه در فرم روندو (فرمی محبوب در موسیقی کلاسیک) بین یک بخش تکرار شونده و بخش های دیگر در حال تناوب است که هر کدام یک بار رخ می دهند. پس روندو قادر است به صورت ABACADA و . . . . به همین ترتیب برچسب بخورد.
همچنین ممکن است به یک فرم سیال فرخورد کنید، که هیچ چیزی در آن تکرار نمی شود: ABCDE. . .
در قسمت هایی که در پی می آیند، برخی فرم های متداول را که در موسیقی به آن برخورد می کنید، شرح می دهیم.

فرم یک قسمتی A

 

فرم یک قسمتی، که فرم A هم نامیده می شود، ابتدایی ترین ساختار قطعه موسیقی است و ایضا گاهی با نام فر ایر با فر بالاد هم از آن یاد می شود. در یک فرم یک قسمتی، یک ملودی ساده با تغییراتی جزئی تکرار می شود تا بتواند اشعار مختلفی را در خود جا دهد. مانند آنچه در ترانه های کودکان مانند مک دونالد پیر یه مزرعه داشت، می آید. این آهنگ یک خط موسیقایی را تکرار می کند اما با هر تکرار شعر آن تغییر می کند.
فرم یک قسمتی، بیشتر در آهنگ های محلی، سرودهای مذهبی یا دیگر قطعات کوتاهی که یک تم و حرکت محدود دارند، یافت می شود. فرم های A فقط به یک گونه حضور می یابند. ممکن است کوتاه یا بلند باشند، اما همیشه به صورت A توصیف می شوند. یا AA یا حتی AAA

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *