تعیین مسئول فنی برای شرکت‌های تجهیزات پزشکی

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی از برنامه‌های در دست انجام جهت به‌روز کردن تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و ارتقای کیفیت خدمات درمانی خبر داد.

مهندس سیدحسین صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از برنامه‌های وزارت بهداشت برای نگهداشت تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: بخشی از تجهیزات پزشکی، ملزومات پزشکی است که به مصرف بیماران می‌رسد. بخش دیگری از تجهیزات پزشکی، تجهیزات سرمایه‌ای است که در مراکز نصب می‌شود و خدمات درمانی و تشخیصی وابسته به این تجهیزات است.

وی افزود: موضوع کالیبراسیون این تجهیزات و خدمات پس از فروش آنها موضوع بسیار مهمی است که کیفیت درمان را افزایش می‌دهد. به این منظور برنامه‌های عملیاتی داریم که به تدریج انجام شده و ارایه خدمات را ارتقاء می‌دهد.

صفوی همچنین از تشکیل تیم‌هایی از سوی وزارت بهداشت جهت بررسی و برآورد وضعیت هتلینگ و تجهیزات موجود در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: این کمیته تشکیل شده تا نیازها را احصاء ‌کند. برنامه‌مان آن است که مراکز درمانی هم از نظر ظاهر و هم سیستم‌ها به‌روز شده و ارتقاء یابند.

وی در عین حال از پیگیری‌های در حال انجام جهت ساماندهی نظام توزیع تجهیزات پزشکی خبر داد و افزود: معتقدیم که در حوزه تجهیزات پزشکی به دلیل تخصصی بودن این حوزه، باید افراد، واحدهای صنفی و شرکت‌های فعال در آن هم از نظر علمی قابلیت و توانایی داشته باشند و هم نسبت به عملکردشان متعهد باشند. بنابراین به ثبت تمام واحدهای صنفی و شرکت‌هایی که در حوزه توزیع و عرضه ملزومات پزشکی در سطح کشور فعال هستند، اقدام می‌کنیم.

صفوی گفت: به این ترتیب افرادی به عنوان مسئول فنی در این واحدها تعریف خواهند شد. پس از ثبت نام این افراد، آموزش‌های لازم جهت آگاهی از وظایف قانونی‌شان به آنها ارایه می‌شود.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *