نرم افزار Xampp

معرفی Xampp

نرم افزار زمپ، یک نرم افزار رایگان و Open source است که با ایجاد یک Localhost مجازی برای کامپیوتر امکان بررسی کد نویسی های PHP، perl، MySQL و Apache را دارد. نام xampp از حروف x به معنای هر کدام از سیستم عامل ها، حرف a گرفته شده ازApache، حرف m گرفته شده از MySQL و حرف از prel وPHP گرفته شده است. در کل این نرم افزار شامل نرم افزار های مفید Apache, MySQL, PHP + PEAR, Perl, mod_php, mod_perl: Mercury Mail Transport System for Win32, mod_ssl, OpenSSL, phpMyAdmin, Webalizer,NetWare Systems v3.32, Ming, FileZilla FTP Server, mcrypt, eAccelerator, SQLite

طرز استفاده از نرم افزار xampp

اولین قدم برای استفاده از xampp دانلود این نرم افزار و نصب آن بر روی کامپیوتر است. نصب این نرم افزار بسیار ساده است کافی است چند کلیک ساده بزنید. در هنگام نصب به بخشی به نام select component میرسید که باید اجزایی که میخواهید بر روی نرم افزار قابل اجرا باشد را انتخاب کنید. بهتر است همه را انتخاب کنید. پس از انتخاب درایو مورد نظر ( به طور پیش فرض بر روی درایو c ذخیره میشود) بخش زیر برایتان باز خواهد شد. Bitnami یک نرم افزار جدید است. این امکان را میدهد که با کلیک بر روی از سیستم های مدیریت محتوای wordpress،joomla، ِdrupal یکی از آن ها را نصب کنید.

bitnami

پس از این مرحله صفحه زیر را نمایش میدهد که نرم افزار آماده برای نصب است. کافی است next را کلیک کنید تا برنامه نصب شود.

اخرین مرحله نصب زمپ

پس از نصب نرم افزار بر روی آیکن ایجاد شده از xampp کلیک کنید تا کنترل پنل آن را مشاهده کنید. در این بخش که به صورت زیر است نام های مختلف امکانات زمپ را مشاهده میکنید. هر کدام از این برنامه ها را احتیاج دارید با زدن Start انتخاب کنید. ماژول های Apache و MySQL پر کاربرد ترین آن ها هستند و معمولا انتخاب میشوند.

کنترل پنل زمپ

هم اکنون شما دارای یک محل همانند سازی شده با هاست دارید و میتوانید کد نویسی های PHP خود را در آن آزمایش کنید. یکی از مرورگر های خود را باز کنید و آدرس http://localhost را بنویسید تا به این محل همانند سازی شده دسترسی پیدا کنید.

به زمپ خوش آمدید

این صفحه نشان دهنده این است که نرم افزار درست نصب شده است. به یاد داشته باشید پس از نوشتن هر PHP این آدرس قسمتی از آدرسی است که باسد در آن نتایج کد نویسی خود را مشاهده کنید.

به درایوی که در آن نرم افزار Xampp را ذخیره کرده اید بروید. یک بخش به نام htdocs وجود دارد. تمام فایل های PHP ای که مینویسید باید در این فلدر ذخیره شود. میتوانید در این بخش، بخش دیگری اضافه کنید و آدرس آن را در localhost خود بنویسید. بهتر است کد های خود را در ++notepad نوشته و فراموش نکنید با فرمت php. ذخیره کنید. نام فایلی که در آن کد ها را نوشته اید در مروگر بنویسید مانند: http://localhost/baharan و کد های شما اگر درست باشد نمایش میدهد در غیر این صورت خطا میدهد و خطی که در آن اشتباه نوشتید را به شما متذکر میشود

منبع : mobtadi.com

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *