کریستیان هیگنس و موسیقی

کریستیان هیگنس ( یک هزار و ششصد و بیست و نه تا یک هزار و ششصد و نود و پنج )

 

شکل دادن ملودی

کریستیان هیگنس، هر آنچه که فیثاغورس برای ریاضیات انجام داد، برای علم و انقلاب علمی در قرن هفدهم به انجام رساند. هیگنس ریاضی دان، ستاره شناس، فیزیک دان و نظریه پرداز موسیقی بود. اکتشافات و دستاوردهای علمی او پرشمار و معروف هستند.
او در سال های آخر عمر، ذهن بی کرانش را به اعتدال متوسط در گام موسیقی معطوف کرد و گام سی و یک آوایی خودش را اختراع کرد، که در کتاب هایش Cycle Harmonique Letter Touchant le و Novus cyclus harmonicus (چرخه جدید هارمونیک) معرفی شدند.
در این کتاب ها او روش ساده ای برای محاسبه طول سیم ها برای هر نوع سیستم کوک ارائه داد، بر روی استفاده از لگاریتم در محاسبه طول سیم ها و اندازه فاصله ها کا کرد و رابطه نزدیک بین کوک اعتدال متوسط و اعتدال مساوی سی و یک آوایی را اثبات کرد.
هر چقدر که اهالی دنیای علم نبوغ هیگنس را تحسین می کردند، اهالی موسیقی حتی حاضر نبودند (و هنوز هم نیستند) که از گام دوازده آوایی فیثاغورسی دست بکشند. پس جدا از چند ساز تجربی که بر اساس محاسبات او ساخته شد، قاعده اصلی اقتباس شده از نظریه های او در این راه استفاده شد که ساختار و کوک سازها طوری تغییر کند که با آن دوازده نت بالاخره بتوان یک اکتاو واقعی ساخت.

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *