اتصال بخش های موسیقایی برای به وجود آوردن فرم

اتصال بخش های موسیقایی برای به وجود آوردن فرم

اتصال بخش های موسیقایی برای به وجود آوردن فرم

خط جمله را با خط اتحاد و خط اتصال قاطی نکنید. یک خط جمله کل یک جمله موسیقایی را به هم پیوند می دهد، در حالی که خط اتحاد و اتصال فقط قسمت های کوچکی از یک جمله را بهم پیوند می دهند. چنانچه می خواهید بدانید خط اتحاد چیست، به بخش های قبلی مراجعه کنید.
جمله کوچک ترین واحد یک قطعه موسیقی است که با کادانس به پایان می رسد. واحد بزرگ تر پسین که در فرم موسیقایی استفاده می شود، عبارت موسیقایی است. عبارت های موسیقایی زمانی که به وجود می آیند که دو یا سه جمله موسیقایی به هم وصل شده باشند. در عبارت موسیقایی، اولین جمله موسیقایی با یک نیم-کادانس پایان می یابد (با آکورد V/v که در آکورد I/i حل می شود). در خصوص کادانس ها به طور کامل توضیح داده ایم.
نقش نیم کادانس مانند ویرگول در وسط جمله است و کادانس کامل جمله های به هم وصل شده را به صورت یک عبارت به پایان می برد.

 

اتصال بخش های موسیقایی برای به وجود آوردن فرم

تقسیم بندی موسیقی به بخش های مختلف هنگامی که رخ می دهد که دو یا چند عبارت را که به نظر می رسد به هم تعلق دارند به هم متصل می کنید. (قسمت قبلی را برای توضیح عبارت ها آموزش ببینید) وجه اشتراک آن ها در نقاط تمرکز هارمونیک اصلی، خطوط ملودی همسان و ساختار ریتم مشابه است. ممکن است شباهت های دیگری هم داشته باشند. خود بخش ها هم قادرند به هم وصل شوند و فرم های موسیقی را خلق کنند.
آهنگسازان برای سهولت برچسب هایی از حروف الفبا به بخش های موسیقایی درون یک قطعه می دهند. A,B,C و از این قبیل. چنانچه یک بخش در یک آهنگ تکرار شود، حرف مربوطه اش نیز تکرار می شود. برای مثال ABA یک ترتیب آشنا در موسیقی کلاسیک است، که در آن تم گشاینده یا ایده اصلی موسیقی که در طول موسیقی تدام دارد یا برچسب A، بعد از قسمت B، در پایان قطعه دوباره تکرار می شود.

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *