بناکردن ریتم

بناکردن ریتم

بناکردن ریتم

بدون پرداختن به ریتم نمی توانیم در خصوص فرم و ژانر صحبت کنیم. زیرا ریتم از بنیادی ترین عناصر موسیقی است. دارای این قدرت هستید یک قطعه موسیقی را بدون حتی یک خط ملودی یا بدون همراهی کننده های هارمونیک بنویسید، اما بی تردید نمی توانید یک قطعه موسیقی بدون ریتم بنویسید، مگر اینکه موسیقی شما یک نت منفرد کشیده بدون هیچ گونه تغییری در زیر و بمی باشد.
معمولا ریتم، تفاوت بین یک ژانر با ژانر دیگر با مشخص می کند، مانند تفاوت بین آلترناتیو راک و پانک راک. چنانچه بر روی یک آهنگ گروه ویلکو یا سن ولت ریتم سریع تری بگذارید، نتیجه اش مشابه کارهای رامونس می شود. با تغییر ریتم هم دارای این قدرت هستید، آن را به تانگو یا والس تبدیل کنید. پس می بینیم که ریتم تا چه حد برای تعیین ژانر مهم است.
ریتم در موسیقی مانند یک نیروی مولد در جهات مختلف حرکت می کند. همان طور که در قسمت اول این آموزش ها بحث شد، ریتم، ضرب و پالس بنیاد موسیقی را برپا می سازد . رینم، آن قسمتی از آهنگ است که انگشتان شما با آن شروع به ضرب گرفتن می کنند و سرتان آرام همراهش تکان می خورد. متر (که با میزان های جدا جدا در یک قطعه موسیقی تعیین می شود. برای دانستن بیشتر مطالب قبلی را آموزش ببینید) نت ها را در گروه هایی با استفاده از کسر میزان مرتب می کند و الگوی تکرار شونده تکرار شونده بین ضرب آهنگ های ضعیف و قوی را که به صورت قابل توجهی قطعه موسیقی را به پیش می رانند، تعریف می کند. این پالس یا ضرب، حس آشنایی و انتظار را برای شنونده به وجود می آورد به گونه ای که به صورت مبانی و تئوری شما دارای این قدرت هستید انبوهی از نت ها و آکوردهای پرجنجال و غیرمنتظره را بر شنونده بریزید و هنوز هم حس ارتباط با مخاطب را با اتکا به همان ضرب آهنگ ثابت و یکسان حفظ کنید.

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *