تغییر ذهنیت در چه مواقعی موثر واقع نمی شود

من فکر می کنم او به این موضوع اشاره داشت که بدون بازتاب خودآگاه نیز می توان دارای تجربه بود، و این موضوع را بودن در زمان و مکان حاضر نامید. ما آن را حالت خارجی می نامیم. این همان استراتژی است که ما به همراه شما برای سازماندهی دریافتها و واکنشها از آن استفاده کرده ایم. شما در حالت خارجی با خودتان حرف نمی زنید، تصاویر ذهنی ندارید و چیزی را حس نمی کنید. فقط به سراغ تجارب حسی می روید و مستقیما واکن نشان می دهید.

تغییر ذهنیت در چه مواقعی موثر واقع نمی شود

تغییر ذهنیت در چه مواقعی موثر واقع نمی شود

مکتب روانکاوی گشتالت، تلویحا اشارات چشمی را چیز بدی می داند، چونکه توجه به آن ها موجب قطع رابطه از دنیا می شود. واقع شدن در حس درونی را حالت درونی می نامند. فریتز دلش می خواست که همه در حالت خارجی باشند. ولی به هر صورت او نیز در درون با خودش می گفت که بودن در حالت خارجی بهتر است! او شخص بسیار خلاقی بود و من فکر می کنم که او فراوان به حالت درونی می رفت، ولی اثبات این موضوع بسیار مشکل است.
زن: شما گفتید ما ضروری است بفهمیم که عمل تغییر ذهنیت در چه مواقعی موثر واقع نمی شود.

من همان موقعی که در سالن قدم می زدم، آن را فهمیدم! تو سعی کردی آن را انجام دهی، ولی موثر واقع نشد. به هر صورت عیب از روش کار نست. عیب کار این جاست که در استفاده از روش، به قدر کافی خلاق نیستید و برای دریافت همه اشاراتی که بروز داده می شود، تجربه حسی کافی در اختیار ندارید.

چنانچه شما این موثر واقع نشدن را به جای آن که نشانه حماقت، کودنی و نالایق بودن خودتان بدانید – این طور در نظر بگیرید که چیز دیگری نیز هست که ضروری است آن را بیاموزید، و سپس شروع به کشف آن کنید، آن وقت روانکاوی برایتان تبدیل به فرصتی خواهد شد تا از این طریق به جای آن که خودتان را مورد نکوهش قرار دهید، قابلیتهایتان را گسترده تر سازید.

منبع : دیوید گروسک

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *