بخش ذهنی شما کار بسیار مهمی انجام می دهد

آنان در الگوهای خودشان چنین چیزی را ندارند. سپس در حین حرف زدن با آنان، نگاهم را به شانه چپ آنان می دوزم و این کار واقعا آنان را دیوانه می سازد. ولی این یک مکانیزم بسیار موثر برای ایجاد تکیه گاه ذهنی است، چونکه بعد از آن هربار که نگاهتان به شانه چپ آنان دوخته شود، فقط آن بخش ذهنی است که دارای این قدرست بشنود.
به او گفتم “می دانم که آن بخش ذهنی شما دارد کار بسیار مهمی را برایتان انجام می دهد، و در انجام کارش بسیار مخفیانه عمل می کند. حتی چنانچه شما قدر او را ندانید، من می دانم. می خواهی به آن بخش ذهنی بگویم که چنانچه راضی شود به ضمیر خودآگاه بگوید که دارد برایش چه کار می کند، آن وقت محتملا به طرز شایسته ای از او قدردانی شود”.

بخش ذهنی شما کار بسیار مهمی انجام می دهد

بخش ذهنی شما کار بسیار مهمی انجام می دهد

سپس او را وادار کردم به درون خودش برود و از آن بخش ذهنی سوال کند که چه کار مثبتی را دارد برای او انجام می دهد. آن بخش ذهنی پاسخ داد که “من داشتم تو را تحریک می کردم”. بعد از گفتن این حرف، آن خانم گفت “عجب، به گمانم خارق العاده است”. من گفتم “ببینید، من فکر نمی کنم برایتان امکان پذیر باشد که اکنون به روی صحنه بیاید تا جلوی این همه بشر بر روی شما کار شود”.

او جسورانه از جا بلند شد و از میان سالن گذاشت و به روی صحنه آمد و بر روی صندلی نشست. کسانی که استراتژی ها را فرا گرفته اند و اصل واکنش متضاد را فهمیده اند، متوجه خواهند شد که این بخش ذهنی، تنها یک برنامه ریز عصبی – کلامی بوده که فوت و فن کار را بلد بوده است.

او می دانست که چنانچه می گفت “او، تو دارای این قدرت هستی به دانشگاه بروی، تو قادری از پس این کار برآیی”، آن وقت آن زن نیز می گفت “نه، نمی توانم!”. ولی چنانچه به او می گفت “تو قادر به ترک تحصیل نیستی”، آن وقت او نیز می گفت “اوه، جدا؟” و می رفت آن کار را می کرد.

منبع : دیوید گروسک

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *