عمل پل سازی در NLP

تامی: ولی قبلا همیشه موقعی که بر روی پل رانندگی می کردم، ناگهان شروع به برنامه ریزی خودم می کردم که “اگر ماشین از روی پل به پایین پرت شد چه کار کنم؟”.

عمل پل سازی در NLP

عمل پل سازی در NLP

و او الان چه می گوید؟ می گوید هم اکنون بر روی پل رانندگی کرده است. وقتی اعتماد به نفس و قدرت را با آن محرکهای سمعی و بصری پیوند بزنیم، آن گاه رانندگی کردن او بر روی پل نیز شبیه همان تجربه ای می شود که سایر شما از رانندگی کردن بر روی پل در تمام زندگیتان داشته اید. همچنین این کار روشی است برای آن که بفهمیم آیا عمل پل سازی به قدر کافی انجام شده یا خیر. در NLP   عمل پل سازی به این معناست که میان تجارب و احساسات پلی ایجاد کنیم و احساسات مربوط به یک تجربه را به تجربه دیگری انتقال دهیم. ما می دانیم که وقتی واکنش فوبیایی به سراغ او بیاید، چه حالتی به او دست می دهد. اگر آن واکنش فوبیایی بازهم به سراغ او بیاید، می فهمیم که عمل ائتلاف به هر دلیل اتفاق نیفتاده است. آن موقع خواهیم فهمید که چه اتفاقی افتاده و کارمان را دوباره از سر می گیریم. قبلا در مورد لیندا داشتیم راجع به تکیه گاه قرار دادن یک واکنش جدید نسبت به اشاره ای از جانب محیط صحبت می کردیم. در این جا داریم عمل آزمایش و همچنین پل سازی را در یک زمان انجام می دهیم.

زن: آیا می شود این کار را بر روی خودمان نیز انجام دهیم؟

بله، البته با وجود دو شرط. فردا قصد داریم الگویی را به شما آموزش دهیم با نام تغییر ذهنیت که به شما یاد می دهد چگونه یک نظام ارتباط درونی توام با تیزبینی و مهارت را بنا نهید. اگر یک چنین نظام ارتباطی درونی را دارا باشید، همواره قادرید به بررسی درونی خودتان بپردازید و از تجانس تمام بخشهای ذهنیتان اطمینان حاصل کنید. اگر دست به این کار بزنید، البته قادر خواهید آن را بر روی خودتان نیز پیاده کنید. اگر تردیدی وجود داشته باشد، تغییر ذهنیت روشی در اختیارتان می گذارد که تجانس و توافق درونی حاصل کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *