آموزش فلوت

آموزش فلوت

 

آموزش های ویدیویی

 

 

سایت های آموزش فلوت

 

آموزش فلوت 

آموزش های تصویری، دانلود نت، مقاله و …

 

دانلود کتاب های فلوت

 

دانلود نت های فلوت

 

 

فلوت

 

فلوت از خانواده سازهای موسیقی گروه بادی است. برخلاف سایر سازهای بادی قمیش دار، فلوت یک ساز بادی بدون قمیش است که صدای خود را از طریق جریان یافتن هوا در میان شروع کننده ساز تولید می کند. با توجه به طبقه بندی ساز هارنباستل ساچز، فلوت جزو سازهای آئروفون طبقه بندی شده است.
موسیقی دانی که فلوت را می نوازد می تواند به عنوان یک نوازنده فلوت یا فلوتیست نام برده شود که در اصطلاحی کمتر رایج فلوتر نیز خوانده می شود. اصطلاح فلوتنیست یک اصطلاح قرن هجدهمی انگلیسی است که اکنون دیگر استفاده نمی شود.
صرف نظر از صدای فلوت، فلوت ها سازهای شناخته شده اولیه هستند. تعدادی از فلوت ها به 43000 هزار سال پیش تا 35 سال پیش بر می گردند که در ناحیه آلب آلمان پیدا شده اند. این فلوت ها ثابت می کنند که که سنت های موسیقی از همان اوایل پیدایش انسان مدرن پدیدار گشته اند.

 

لغت شناسی

 

لغت فلوت در زبان انگلیسی از زمان انگلیسی میانی وارد شده است که floute یا flowte احتمالا از لغت فرانسوی flaute و لغت قدیمی flaüt آمده اند. تلاش هایی برای ردیابی ریشه لغت در لاتین به شکست انجامیده است. اولین استفاده شناخته شده از لغت فلوت در قرن چهاردهم بوده است. بر اساس دیکشنری انگلیسی آکسفورد، در نوشته جئوفری چاسر این لغت دیده شده است.

تاریخچه

 

قدیمی ترین فلوتی که تا بحال کشف شده است ممکن است باقیمانده استخوان یک خرس غارنشین باشد که دو یا چهار سوراخ دارد و در اسلونی پیدا شده است و متعلق به 43 هزار سال پیش است.
اگرچه اختلاف بر سر آن زیاد است. در سال 2008 فلوت دیگری که حداقل به 35 هزار پیش بر می گردد در هاهل فلز نزدیک غار آلم آلمان پیدا شده است. این فلوت پنج سوراخ دار با شکل دهانی V شکل از استخوان بال کرکس ساخته شده است. محققان درگیر در این اکتشاف نتایج تحقیقات خود را بصورت رسمی در مجله طبیعت در آگوست 2009 انتشار داده اند. این اکتشاف همچنین قدیکی ترین کشف یک ساز موسیقی تایید شده در تاریخ بود تاز مانی که فلوت هایی در یک غار دیگر که کشف شد بسیار قدیمی تر و متعلق به 42000 سال تا 43000 سال پیش بوده اند.

 

آموزش فلوت رایگان

 

آکوستیک

 

فلوت صدا را وقتی که جریان هوا مستقیما وارد سوراخ ساز می شود در اثر اترتعاش هوا در سوراخ تولید می کند. هوای جریان یافته در این سوراخ یک برنولی یا سیفون ایجاد می کند. این باعث تحریک هوای قرار گرفته در محفظه طنین دار معمولا استوانه ای شکل درون فلوت می شود. نوازنده زیر و بیمی صدا را با باز و بسته کردن سوراخ های درون بدنه ساز تغییر می دهد که در نتیجه طول موثر طنین دهنده و فرکانس طنین منطبق بر آن با فشار هوا تغییر می کند و یک نوازنده فلوت همچنین می تواند زیر و بمی یک نت را توسط باعث جریان افتادن هوا در فلوت برای طنین در یک هارمونیک صرف نظر از فرکانس بنیادی بدون باز و بسته کردن هیچ سوراخی تغییر دهد.
برای اینکه صدای فلوت بلندتر شود، ساز می بایستی طنین دهنده بزرگ تری و جریان هوای بزرگتر داشته باشد یا ولاسیتی یا سرعت جریان هوا را افزایش دهد. حجم صدای یک فلوت به طور عمومی توسط افزایش طنین دهنده آن و سوراخ های نت بزرگتر افزایش داده می شود. به همین دلیل وقتی یک پلیس سوت می کشد که این سوت به هرحال یک فلوت است، صدای بسیار وسیعی برای زیر و بمی آنرا ایجاد می کند و نشان می دهد چرا یک ارگ لوله ای می تواند صدایی بلندتر از یک فلوت کنسرت دهد. یک ارگ لوله ای می تواند حاوی مکعب های هوایی فراوان باشد و صدای سوراخ های آن در ابعاد اینچ های زیادی وسیع هستند در حالی که فلوت کنسرت و جریان هوای آن فقط یک کسر از یک اینچ هستند.

جریان هوا می بایستی که به زاویه و ولاسیتی درست هدایت شوند وگرنه جریان هوای درون فلوت ارتعاش نخواهد کرد. در فلوت های نی انبان، یک راه بادی به ظرافت تعبیه شده است که هوا را فشرده و جریان سازی می کند. در ارگ های لوله ای این هوا توسط یک دمنده تنظیم شده همراهی می شود. در فلوت های بدون انبان، جریان هوا توسط لبان نوازنده قالب سازی و هدایت می شود که امبوشور خوانده می شود. این به نوازنده اجازه می دهد که محدوده وسیعی از بیان و اجرای موسیقی در زیر و بیمی، طنین و حجم صدا را تولید کند. (خصوصا در مقایسه با نی انبان ها)
اگرچه، این می تواند برای فلوت هایی مانند فلوت ریکورد برای یک مبتدی برای تولید صدای کامل در مقایسه با نی انبان ها سخت تر هم باشد. این گونه فلوت های غرضی هوای بیشتری برای نواختن می طلبند که نیاز به نفس گیری عمیق تر و نفس گیری چرخشی دارند.

No Comments

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *