عامل جسمانی علت افسردگی چیست؟

بیماران افسرده، برخلاف اشخاصی که تحت تاثیر تالمات روازنه کسل می شوند، به احتمال زیاد نسبت به داروهای ضدافسردگی تری سیکلیک یا سایر داروهای ضدافسردگی پاسخ مثبت می دهند.

 

اما عامل جسمانی علت افسردگی چیست؟ در مورد اغلب افسرده ها جواب قطعی نداریم، هرچند شواهد و اطلاعات گوناگون به دست آمده است. بی تعادلی انتقال دهنده های عصبی در بیماران افسرده و نیز این حقیقت که مصرف داروهای برهم زننده این تعادل ها موجب درمان افسردگی می شوند نشان می دهند که به یک آسیب شناسی بیوشیمایی دست یافته ایم.

 

زمینه جدیدی که اخیرا مورد بررسی قرار گرفته استفاده از روش پی ئی تی برای مطالعه آسیب شناسی افسردگی است. تصاویر اسکنرهای پی ئی تی از مغز نه تنها آناتومی مغز را نشان می دهد، بلکه میزان گلوکوز، اکسیژن و عمل گیرنده های انتقال دهنده های عصبی را مشخص می سازد. اسکن های پی ئی تی در اشخاص افسرده و یا شیدا به فعالیت بیش از حد بخشی از مناطق مغز اشاره دارند. از آن گذشته به نظر می رسد گیرنده های انتقال دهنده های عصبی اشخاصی که در مواقع مانیا یا افسردگی با توهم و خیال روبرو هستند، در مقایسه با افرادی که از این بیماری ها رنج نمی برند، در سطوح متفاوتی قرار دارند.

در مواردی جواب ها از ویژگی بیشتری برخوردارند. دو نمونه از آسیب شناسی که می توان اشاره کرد، سکته مغزی و بیماری پارکینسون است.

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *