ارتباط دست‌و پا چلفتی بودن کودکان و چاقی آنها

 

ارتباط دست‌و پا چلفتی بودن کودکان و چاقی آنها

ارتباط دست‌و پا چلفتی بودن کودکان و چاقی آنها

تمام كودكان، بدون درنظر گرفتن توانایی‌های طبیعی آنها باید به طور مناسب و صحیح برای فعال بودن در مدرسه و منزل تشویق و حمایت شوند.

 تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد كودكانی كه در آزمونهای مربوط به ارزیابی عملكردهای ذهنی و جسمی، نمرات پایین و ضعیف می‌گیرند، بیشتر در معرض ابتلا به چاقی در سنین بزرگسالی هستند.

‌این پژوهشگران خاطرنشان كردند:

“احتمال بروز چاقی از سن 33 سالگی به بعد در كودكانی كه به اصطلاح دست و پاچلفتی هستند و زیركی و باهوشی ندارند، بسیار بیشتر است“.

كارشناسان تصور می‌كنند كه این كودكان احتمالا از ورزش كردن دوری می‌كنند.

این پژوهش كه نتایج آن در نسخه مجله آنلاین “نشریه پزشکی بریتانیا» منتشر شده بر اساس آزمونهای انجام شده روی بیش از 11 هزار نفر صورت گرفته است. این افراد بخشی از مطالعه ملی رشد كودك در انگلیس بودند كه از سال 1958 آغاز شد.

متخصصان می‌گویند؛ تمام كودكان، بدون درنظر گرفتن توانایی‌های طبیعی آنها باید به طور مناسب و صحیح برای فعال بودن در مدرسه و منزل تشویق و حمایت شوند.

معلمان و پرسنل پزشكی دست اندركار این تحقیق، محصلان در گروه سنی هفت تا 11 سال را بررسی و مطالعه كردند. این بررسی‌ها روی توانایی‌های محصلان در كنترل با دست، هماهنگ شدن و دست و پا چلفتی بودن صورت گرفت.

پس از آن وقتی شركت كنندگان به سن 33 سالگی رسیدند، شاخص توده بدنی آنها نیز (كه اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن است) سنجیده شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

ارزیابی‌های بیشتر نشان داد كه علمكرد ضعیف‌تر در این آزمونها با چاق شدن در سنین بالاتر در ارتباط مستقیم است. این تحقیق از سوی تیم پژوهشی مشترك كالج ایمپریال لندن و بیمارستان دانشگاه اوریبر و در سوئد صورت گرفته است.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *