كنترل‌های File Handing فتوشاپ

نحوه تعیین تنظیمات فتوشاپ

كنترل‌های File Handing

برای فعال شدن پنجره File Handling Preferences گزینه Edit\Preferences\File Handing را انتخاب كنید. برای آنكه نحوه ذخیره یك فایل را تعیین كنید و همچنین برای سازگاری فایل‌های ایجاد شده در نسخه‌های قدیمی فتوشاپ از این پنجره استفاده می‌شود:

منوی كشویی File Handling

 

نحوه تعیین تنظیمات فتوشاپ

برای مشاهده لیست صفحاتی كه در قسمت Preferences امكان تعیین گزینه‌های مختلفی را به كاربران می‌دهد، در كادر Preferences، فلش جهت‌دار را كلیك كنید. سپس گزینه  File Handling را انتخاب نمائید.

 

منوی كشویی Image Preview

برای مشاهده لیستی از گزینه‌های مربوط به نحوه ذخیره‌سازی فایل، منوی كشویی Image Preview را باز كرده و سپس یكی از حالت‌های Always Save ، Never Save یا Ask When Saving را انتخاب كنید.

 

گزینة  Icon (در مكینتاش)

یك آیكون پیش نمایش برای مشاهده در desktop ذخیره می‌كند.

 

گزینة Full Size (در مكینتاش)

یك نسخه 72dpi از فایل را برای برنامه‌هایی كه تنها فایل‌های با كیفیت پائین فتوشاپ را می‌توانند باز كنند، ذخیره می‌كند.

 

گزینة  Macintosh Thumbnail (در مكینتاش)

یك عكس كوچكی ایجاد می‌كند كه در سیستم‌های مكینتاش در كادر محاوره‌ای Open نمایش داده می‌شود.

 

كادر Windows Thumbnail (در مكینتاش)

یك عكس كوچك از فایل ایجاد می‌كند كه در سیستم‌های ویندوز نمایش داده می‌شود.

 

منوی كشویی Append File Extension (در مكینتاش)

بر اساس فرمت فایل انتخاب شده، در هنگام ذخیره كردن فایل پسوند آن نیز به فایل اضافه می‌شود. با استفاده از این قسمت 3 حالت Never ، Always و Ask When Saving در دسترس است.

 

گزینة  Use Lower Case

انتخاب این گزینه سبب اضافه شدن پسوند فایل با استفاده از حروف كوچك می‌شود.

 

گزینة  Ignore EXIF Profile

اطلاعات فایل های EXIF یا همان Exchangeable Image File، معمولاً در هنگام تهیه عكس با دوربین‌های دیجیتالی ایجاد می‌شوند. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا این اطلاعات به تصاویرشان اعمال نشود و این گزینه را فعال می‌كنند.

 

گزینة  Ask Before Saving Layered TIFF Files

با انتخاب كردن این گزینه در هنگام ذخیره فایل های تصویری در قالب TIFF، گزینه‌های دیگری شامل لایه‌ها و فشرده‌سازی نمایان می‌شوند.

 

گزینة Enable Large Document Format (.psb)

با فعال كردن این گزینه به برنامه فتوشاپ اجازه تشخیص فایل‌های بزرگ با ابعاد 000/300* 000/300 پیكسل را می‌دهید. در صورت غیرفعال بودن این كادر، پیش‌فرض ابعاد فایل‌های فتوشاپ یعنی 000/300* 000/300 پیكسل ملاك عمل قرار می‌گیرد.

 

منوی كشوییMaximum PSD File Compatibility

سه گزینه ASK، Always و Never موجود در این منو به شما امكان می‌دهند تا در هنگام ذخیره یك فایل در قالب PSD، نحوه سازگاری تصویر ایجاد شده با نسخه‌های قبلی برنامه‌ فتوشاپ را تعیین كنید. با توجه به اینكه توانایی‌ها و قابلیت‌های نسخه‌های جدید این برنامه در نسخه‌های قدیمی‌تر وجود ندارد، انتخاب هر یك از آنها ممكن است باعث از دست دادن برخی از ویژگی‌هایی شود كه شما در طراحی خود مورد استفاده قرار داده‌اید. از این رو در انتخاب این گزینه دقت لازم را داشته باشید. برخی از ویژگی‌های نسخه‌های مختلف فتوشاپ به شرح زیر می‌باشند.

فتوشاپ 7 :

در این نسخه از برنامه‌ حالت‌های تركیبی Liner Burn، Liner Dodge، Vivid Light، Liner Light و Pin Light و همچنین گزینه‌های ‌تركیبی پیشرفته Layer Mask Hides Effect و  Vector Mask Hides Effect ارائه شده‌اند.

فتوشاپ 6 :

مجموعه لایه‌ها، پر كردن لایه‌ها، مسیرهای برش‌خورده لایه‌ها، سبك‌های لایه‌ای، نوشته‌های قابل ویرایش و قالب‌بندی‌های پیشرفته مربوط به تایپ متون در این برنامه ارائه شده است. همچنین در این نسخه از برنامه افكت‌های جدیدی در لایه اضافه شده‌اند.

فتوشاپ 5 :

در این نسخه بخشی با عنوان افكت‌های لایه در نظر گرفته شده است. البته این نسخه از افكت‌های لایه برنامه‌های بعدی پشتیبانی نمی‌كند. انتخابگرهای رنگ، پروفایل‌های ICC از قبل جاسازی شده نیز از دیگر ویژگی‌های این برنامه هستند.

فتوشاپ 4 :

در این نسخه امكانات و ویژگی‌های تنظیم لایه‌ها و خطوط راهنما در برنامه فتوشاپ عرضه شده‌اند.

گزینه  Enable Version Cue Workgroup File Management

از این گزینه می‌توانید برای انجام مدیریت كارهای گروهی استفاده كنید.

 

فیلد  Recent File List Contains

برای تعیین تعداد فایل‌های اخیری كه در فتوشاپ باز شده‌اند عددی را در كادر مربوطه وارد كنید. در این حالت زمانی كه گزینة File/Open Recent را انتخاب می‌كنید، به تعداد عدد وارد شده در این فیلد، نام فایلهایی كه اخیراً باز شده‌اند را مشاهده خواهید كرد.

منبع : تبیان

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *