راه‌اندازی «رشته تکنولوژی آموزشی پزشکی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

مدیر قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور گفت: رشته تکنولوژی آموزشی پزشکی به تصویب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور رسیده است.

دکترعباس مکارم در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» با بیان اینکه این رشته به همت قطب علمی تکنولوژی آموزشی پزشکی و با مشارکت گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی راه‌اندازی شده است، اظهارکرد: با تلاش در دو سال اخیر کوریکولوم(برنامه آموزشی) دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته «رشته تکنولوژی آموزشی علوم پزشکی» تدوین و به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور رسیده است.

وی یکی از وظایف اصلی قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور را تربیت نیروهای توانمند دانست و افزود: این قطب بر اساس نیاز‌های دانشگاه‌ها با تریبت نیروی متخصص و رشته تکنولوژی آموزشی پزشکی به دنبال توانمندسازی اساتید دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیرقطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور خاطرنشان کرد: این رشته تحصیلی سه هفته گذشته به تصویب رسیده و پس از تصویب دستورالعمل اجرایی آن از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی گفت: ‌دانشگاه‌ها براساس ظرفیت و توانمندی‌های خود می‌توانند برای راه‌اندازی این رشته اعلام آمادگی کنند.

مکارم با اشاره به اینکه راه‌اندازی رشته تکنولوژی آموزشی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بستگی به تایید نهایی گروه ارزیاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد، عنوان کرد: ‌راه‌اندازی این رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بستگی به امکانات و تجهیزات آموزشی هر دانشگاه نیز دارد.

مدیر قطب تکنولوژی آموزش پزشکی کشور افزود: راه‌اندازی این رشته گام موثری در تقویت برنامه‌ریزی و فناوری آموزشی در حوزه پزشکی کشور به شمار می‌رود.

مکارم گفت: در صورت تایید گروه ارزیاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌تواند از سال تحصیلی آینده به پذیرش دانشجو اقدام نماید.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموختگان گروه پزشکی، کارشناسان مرتبط و کارشناسی ارشد می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *