تجمع جامعه پزشکی در حمایت از مردم غزه

تجمع اعتراض‌آمیز جامعه پزشکی کشور در حمایت از مردم غزه و حملات رژیم صهیونیستی با حضور قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان،‌ معاونان وزیر بهداشت، مسوولان و رییسان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی،‌ سیامک مرصدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و خالد قدومی نماینده دفتر حماس در تهران در میدان فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این تجمع اعتراض‌آمیز، تجمع کنندگان پلاکاردهایی از عکس‌های کودکان کشته شده در حملات رژیم صهیونیستی، فرمایشات مقام معظم رهبری درباره آزادی قدس شریف و نوشته‌هایی با عناوین “درود برغزه مظلوم” و “رژیم آدم‌کش، ما تخریب بی‌شرمانه مدارس سازمان ملل در غزه را محکوم می‌کنیم” در دست داشتن. هم‌چنین تجمع کنندگان با سردادن شعار “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسراییل” از کشتار مردم مظلوم فلسطین اعلام انزجار کردند.

تجمع‌کنندگان هم‌چنین پرچم‌های حزب الله و فلسطین را در دست داشتند.

وزیر بهداشت از آمادگی بیمارستان‌های ایران برای مداوای مجروحان غزه خبر داد

وزیر بهداشت و درمان و آموزش‌های پزشکی گفت: رژیم صهیونیستی انسانیت را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی در تجمع بزرگ جامعه پزشکی در حمایت از مردم غزه با ابراز تاسف از وقوع این حوادث در فلسطین، گفت: هم‌دردی با فلسطینیان لازم است.

او ادامه داد: از همان ساعات اولیه حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تعداد بی‌شماری از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان از بخش خصوصی و دولتی برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند. هم‌چنین کمک‌هایی از تجهیزات پزشکی و درمانی برای مردم غزه آماده ارسال شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی اضافه کرد: حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه یک اتفاق مهم است که در حال تکرار است و این اتفاق نه تنها در فلسطین بلکه در کل منطقه تکرار می‌شود. من به سهم خود از جامعه پزشکی به دلیل همراهی و اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی قدردانی می‌کنم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این همراهی جامعه پزشکی تکرار خاطره‌های صحنه‌های نبرد دفاع مقدس بوده است. جمهوری اسلامی ایران از همان ساعات اولیه وقوع حملات علیه مردم غزه این حملات را محکوم کرد. وزارت بهداشت و درمان به دستور رییس‌جمهور برای هرگونه کمک‌رسانی به مردم غزه با سازمان‌های جهانی بهداشت و درمان، وزیران بهداشت کشورهای همسایه و هم‌چنین الجزایر و مصر و اعضای گروه نم در تماس بوده است و امکانات زیادی فراهم شد.

وی ادامه داد: در ابتدا تصور می‌کردیم که برای ارسال کمک‌ها خط پروازی وجود دارد اما متاسفانه نه تنها برای ما، بلکه برای کشورهای اسلامی دیگر که خواستار کمک به مردم غزه بودند این فرصت فراهم نشد و امیدواریم که این سیستم هوایی باز شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی اضافه کرد: بیمارستان‌های خصوصی برای اسکان مجروحان غزه اعلام آمادگی داده‌اند که لازم است در اینجا از این بیمارستان‌ها نیز قدردانی کنیم.

هم‌چنین در این مراسم نماینده حماس در تهران گفت: ملت‌ها همیشه در کنار مظلومان هستند. ما می‌دانیم که تنها نیستیم زیرا ملت‌های مسلمان مانند ایران و ترکیه و بقیه کشورهای اسلامی در کنار ما هستند اما خطاب من به رژیم‌های عربی است.

خالد قدومی: ما به ارتش کشورهای عربی نیاز نداریم

خالد قدومی، نماینده حماس در تهران در تجمع بزرگ جامعه پزشکی در حمایت از مردم غزه، با خطاب به مردم ایران، گفت: ما از شما انتظارات زیادی داریم. شما برادران‌مان هستیم و احساس ما را درک می‌کنید.

او در ادامه اظهاراتش در خطاب به برادرهای اسلامی و عربی گفت: ملت‌ها همیشه در کنار مظلومان هستند. ما می‌دانیم که تنها نیستیم زیرا ملت‌های مسلمان مانند ایران و ترکیه و بقیه کشورهای اسلامی در کنار ما هستند اما خطاب من به رژیم‌های عربی است، ما ارتش آن‌ها را نیاز نداریم.

نماینده حماس در تهران خطاب به جامعه بین‌المللی اضافه کرد: ما می‌دانیم که شما به خوبی می‌دانید که اسراییل چه جنایت‌هایی در حق فلسطین انجام داده است. منظومه اخلاق بین‌المللی بر روی خاک غزه سقوط کرده است. خدا غالب است و مطمئن باشید که اراده خدا پیروز خواهد شد.

هم‌چنین در حاشیه این تجمع بزرگ چادرهایی برای ثبت‌نام برای سفر به غزه و هم‌چنین برای اهدای خون به صورت نمادین به مردم غزه برقرار بود.

نماینده کلیمیان در مجلس: رژیم صهیونیستی از صلیب سرخ اخراج شود

دکتر مره‌صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در تجمع اعتراض‌آمیز جامعه پزشکی در حمایت از مردم غزه، گفت: بر اساس ملاک‌های حرفه‌ای پزشکی و انسانی باید تمامی سازمان‌های بین‌المللی که ادعای حقوق بشر دارند اگر رگه‌ای از انسانیت داشته باشند بر اساس قوانین بین‌المللی با رژیم هنجارشکن صهیونیستی مقابله کنند.

وی ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت و صلیب سرخ باید در اولین فرصت به اخراج رژیم صهیونیستی از این سازمان‌ها اقدام کند و تا زمانی که این لکه ننگین از سازمان‌های بهداشتی و درمانی پاک نشود این سازمان‌ها نمی‌توانند اعلام کنند که در جهت تندرستی و سلامت مردم گام بر می‌دارند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما پزشکان جهان سعی‌مان بر این است که اسباب اخراج این رژیم غاصب را از سازمان صلیب سرخ و دیگر سازمان‌های بهداشتی فراهم کنیم.

مره‌صدق با اشاره به بحران غزه گفت: حوادث اخیر یک مساله اسلامی، ایرانی یا ادیان توحیدی نیست بلکه مساله غزه یک مساله جهان‌شمول است و دیگر تحملی بر حضور این غده سرطانی در تشکل‌های جهانی باقی نمانده است.

قطعنامه تجمع بزرگ جامعه پزشکی در حمایت ازمردم مقاوم غزه

به گزارش خبرنگار ایسنا، تجمع بزرگ جامعه پزشکی با قرائت قطعنامه‌ای پایان یافت.

در این قطعنامه آمده است: حملات و تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر فلسطین به باریکه غزه در حالی تداوم می‌یابد که جامعه جهانی و سازمان‌های حمایت از حقوق بشر در سکوتی مرگبار چشم خود را بر روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اند و تاکنون از هرگونه اقدام بازدارنده سربر تافته‌اند.

حمله اشغالگران صهیونیست به گروه‌های امدادی و بیمارستان‌ها، منع دسترسی به کمک‌های انسانی و ایجاد مانع فراروی اقدامات آن‌ها، استفاده از محاصره به عنوان روش جنگی برای به قحطی کشاندن مردم غیرنظامی غزه، جلوگیری از خروج محروحان و ورود نیروهای پزشکی تخصصی، تخریب گسترده اماکن مسکونی و محیط زیست از بازرترین نمادهای ارتکاب جنایات جنگی توسط ارتش رژیم صهیونیستی است که در طول سی و سه روز مقاومت مردم مظلوم غزه رقم خورد و مع الاسف محاصره ظالمانه هنوز ادامه دارد.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت غزه، در این حملات تاکنون 1898 فلسطینی که اغلب آن‌ها غیرنظامی و از جمله صدها کودک، 243 زن و قریب به یکصد سالخورده هستند، شهید شده‌اند و نزدیک به 10 هزار نفر از فلسطینی‌ها مجروح شده‌اند. گزارش پزشکان حاضر در غزه تاکید می‌کند که 80 تا 90 درصد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از شهروندان و یک سوم آن‌ها نیز زن و کودک هستند.

رژیم صهیونیستی به بیش از 35 دستگاه آمبولانس، 17 بیمارستان و 102 نفر از کارکنان امدادرسان حمله کرده است که در پی این حملات 19 نفر از کارکنان امدادی و پزشکی شهید شده‌اند و به علت بمباران‌های اسراییل، 10 بیمارستان در غزه به اجبار بسته شده است و حتی مدارس سازمان ملل نیز از این حملات در امان نمانده‌اند.

ما جامعه‌ی پزشکی ایران، ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطینی به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق ” جنایات جنگی” و نسل کشی می‌دانیم و در ادامه تماس‌ها و نامه‌های ارسالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجامع جهانی حقوق بشر و سازمان بهداشت جهانی، یونیسف، دیگر آژانس‌های وابسته به سازمان ملل و نیز کشورهای سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی که متاسفانه با بی‌عملی مجامع روبه‌رو بوده است. از آن‌ها می‌خواهیم با پرهیز از اعلام مواضع خنثی و بی‌اثر، در راستای محکومیت و مجازات سران رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی اتخاذ تصمیم‌های جدی و عملی را در دستور کار خود قرار دهند.

ما تجمع کنندگان حوزه‌ی سلامت کشور در تهران و سایر استان‌ها در پایان این تجمع موارد ذیل را اعلام می‌داریم‌:

1- از صلیب سرخ جهانی خواستاریم زمینه‌ی اعزام نیروهای تخصصی بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی و دارویی را به غزه فراهم کنند.

2- بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور ایران اسلامی جهت خدمات‌رسانی به مجروحان و مصدومان غزه از لحاظ درمانی بهداشتی و توان‌بخشی اعلام آمادگی کامل می‌کنند.

3- جامعه پزشکی ایران اسلامی جهت ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی بهداشتی به منطقه غزه به مقدار مورد نیاز و در اسرع وقت حمایت مالی و فنی می‌کند.

4- جامعه پزشکی ایران اسلامی جهت اعزام به منطقه مظلوم غزه در قالب تیم‌های درمانی تخصصی و بیمارستانی اعلام آمادگی می‌کند.

5- جامعه پزشکی ایران اسلامی آماده است تا با دایر کردن بیمارستان‌های صحرایی، خدمات درمانی و بهداشتی لازم را به مردم مقاوم غزه ارائه کند.

6- جامعه پزشکی ایران اسلامی آماده است در زمینه آموزش نیروهای تخصصی فلسطین به ویژه نوار غزه در سطوح مختلف تخصصی پزشکی اقدام کند.

7- در پایان اعلام می‌داریم رژیم صهیونیستی باید بداند که قدرت توخالی و پوشالی آن رژیم تعیین کننده و اداره کننده این نبرد نابرابر نخواهد بود بلکه رزمندگان، زنان و کودکان فلسطین مثل همیشه پیروزی میدان خواهند بود چرا که دریافته‌اند تنها مقاومت و پافشای بر اعتقادات رمزماندگاری و اقتدار است.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون»

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *