تنظیم نمای پالت Layers و قفل کردن لایه ها

آموزش فتوشاپ

تنظیم نمای پالت لایه ها

برای تنظیم حالت نمایش لایه ها در پالت Layers می توانید بر روی یکی از لایه ها کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده، گزینه های مربوط به اندازه نمایش تصویر لایه ها را مشخص نمایید.

قفل کردن لایه ها

بعضی وقت ها لازم است که برخی از لایه ها را اصطلاحا قفل کنیم تا از اعمال تغییرات مصون بمانند. به طور کلی چهار حالا مختلف برای قفل کردن لایه ها در پالت Layers وجود دارد.

1 – Lock Transparent Pixels :  زمانی که این گزینه را برای لایه ای فعال می کنیم، حالت شفاف قفل می شود و در صورت پاک کردن بخشی از آبجکت موجود در این لایه رنگ پیش زمینه جایگزین خواهد شد و تصویر موجود در لایه زیرین نمایش داده نخواهد شد.

2 – Lock Image Pixels : با فعال کردن این حالت قفل دیگر نمی توانیم بر روی تصاویر موجود در این لایه رنگی بپاشیم و یا آنرا پاک کنیم. اما توانایی جا به جا کردن آبجکت های لایه ها را خواهیم داشت.

3 – Lock Position : در این حالت موقعیت تصویر قفل خواهد شد و دیگر امکان جا به جایی تصاویر موجود در این لایه را نخوایهم داشت. البته در این حالت می توانیم تغییرات بر روی تصویرمان اعمال نماییم.

4 – Lock All : با انتخاب این گزینه دیگر هیچ کاری را نمی توانید بر روی بوم خود انجام دهید و لایه شما به طور کلی قفل خواهد شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *