نكات اساسی در مورد كاهش وزن

 

نكات اساسی در مورد كاهش وزن

نكات اساسی در مورد كاهش وزن

خیلی از افرادی كه درصدد كاهش وزن هستند و در این را ه تلاش زیادی می‌كنند_از رعایت رژیم غذایی گرفته تا انجام تمرینات فیزیكی روزانه_ با این حال تغییر قابل توجهی در سایز و وزن خود مشاهده نمی‌كنند. این افراد ممكن است به دلیلی عدم بعضی از نكات كلیدی در این باره تا كنون موفقیتی مطلوب كسب نكرده اند.

نكاتی نظیر:

خواب: اگر برای مدتی(6 شب)ساعت خواب بین 4 تا 7 ساعت باقی بماند، سطح گلوكز خون افزایش می‌یابد. این قانون ممكن است راجع به والدین جدید عملی نباشد ولی بقیه افراد باید 8 ساعت در شب بخوابند و از همه مهمتر اینكه قبل از نیمه شب به خواب بروند. هر ساعت استراحت قبل از ساعت 12 شب دو برابر همان میزان بعد از نیمه شب ارزشمند است. سطح كلسترول خون قبل از نیمه شب كمترین مقدار است و بنابر این شانس بهبود سلامتی در این زمان بالاتر است.

غذاهای پردازش شده : كسانی كه درصدد كاهش وزن هستند باید از مصرف فست فودها و غذاهای پردازش شده و سرخ كرده اجتناب كنند. مصرف میزان كافی از غذاهای فیبر دار نظیر سبزیجات و میوه جات می‌تواند جایگزین مناسب و معقولی باشد.

نوشیدنی‌های قندی: عدم مصرف نوشیدنی‌های قندی و جایگزین كردن آن با آب سالم راه دیگری برای كسب توفیق بیشتر است. خوردن آب از جهات زیادی نظیر كمك به هضم، دفع سموم و انتقال مواد مغذی به سلولها كه برای سوزاندن كالری نیازمند انرژی هستند لازم است. باید گفت كه درصد قابل توجهی از كالری‌ها از طریق نوشیدنی ‌ها جذب می‌شود و باید مراقب این دام‌های ساكت باشید.

طبخ سالم: بهتر است با آشپزخانه خود آشتی كنید. مسلما طبخ غذا كاری وقت گیر است ولی حداقل این مزیت را دارد كه از محتوا و كیفیت آنچه خورده اید مطمئن هستید. لذا به منظور دستیابی به هدف مورد نظر (كاهش وزن)تا آنجا كه امكان دارد از غذاهای آماده و رفتن به رستوران اجتناب كنید.

آرام باشید: زمانی كه بنشینید مسلما حراص كمتری برای خوردن خواهید داشت . جویدن غذا به اندازه كافی می‌تواند نقش بسزایی در هضم داشته باشد وبه علاوه این روش غذا خوردن نیز نوعی نشان احترام و سپاس گزاری از خالق یكتا است.

تنفس: صبح هنگام، بعد از ظهر و آخر شب بهترین زمان برای تنفس عمیق است. و بهتر است این كار را 10 بار تكرار كنید. به این ترتیب كه چشمان خود را ببندید و هوا را از طریق بینی وارد ریه‌ها كنید و سپس تمام بازدم خود را از طریق دهان بیرون دهید. حتی اگر روز پر تنش یا آرامی را در پیش دارید یا طی كرده اید این نوع تنفس بسیارمهم است.

گرسنگی: برای كاهش وزن به خودتان گرسنگی ندهید. اگر بدن به اندازه كافی كالری دریافت نكند به حالت كمترین فعالیت بیولوژیكی در می‌آید تا كمترین انرژی را مصرف كند. بدن انسان بسیار زیرك است و اگر به اندازه كافی سوخت دریافت نكند، متابولیسم به بدن دستور می‌دهد كه حتی كمترین كالری دریافتی را ذخیره كند. و این اصلا خوب نیست یا لااقل با هدف ما سازگار نیست. بعلاوه توصیه می‌شود كه صبحانه را به هیچ عنوان از وعده‌های غذایی خود حذف نكنید. افرادی كه چنین می‌كنند 4 برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر افزایش وزن و چاقی هستند.

فعالیت: تنها به خاطر كار كردن در بیرون خانه ، مجاز به خوردن و آشامیدن هر آنچه می‌خواهید نیستید. و این دقیقا یكی از سه وجه كلیدی معما است: ورزش، غذا ،روان(كه شادی و استرس در مورد آن صادق است).

منبع: dostan.net

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *