کار با Layer Style در فتوشاپ – یک

آموزش فتوشاپ

 

Layer Style چیست؟

بعضی وقت ها احتیاج داریم که یک سری فرم ها و خصوصیات را به یک لایه نسبت بدهیم مثلا چه خصوصیاتی؟ تصور کنید که به وسیله ابزار درج متن یک عبارت را در صفحه تایپ کردید. حالا می خواهید یک سری افکت های ویژه مثل سایه یا نور به آن اضافه کنید و یا کارهایی از این قبیل بر روی این لایه ی متن اعمال کنید. البته امکان استفاده از Layer Style تنها مختص به متون نیست بلکه این تغییرات بر روی لایه اعمال می شود، حالا اگر در لایه مورد نظر متن باشد بر روی متن و یا اگر تصویر و یا شکل هندی باشد بر روی آن اعمال خواهد شد. اما این تغییرات چه تاثیری بر روی اشیاء موجود در یک لایه خواهند گذاشت؟

معرفی Layer Style ها

1 – Drop Shadow : از این استایل برای ایجاد سایه بیرونی برای اشیاء لایه استفاده می شود.

1-1 : Opacity : همانطور که قبلا عرض کردیم از Opacity برای شفاف تر کردن استفاده می شود. پس در این جا سایه را شفاف تر می کند.
1-2 : Angle : با استفاده از این گزینه و چرخاندن شعاع دایره می توانید زاویه تابش نور به اجسام موجود در لایه مربوطه را مشخص نمایید.

1-3 : Distance : با استفاده از این گزین می توان فاصله سایه را از جسم تعیین کرد.

1-4 Spread : برای تنظیم میزان پخش شدن سایه از این گزینه استفاده می شود.

1-5 Size : اندازه سایه را مشخص می نماید.

1-6 Contour : می توانید از لیست موجود در این بخش نوع سایه خود را مشخص نمایید.

1-7 Noise : بالا بردن نویز باعث ایجاد یک سایه با حالت نقطه ای می شود.

2 – Inner Shaow : این گزینه نیز دقیقا همانند Drop Shadow عمل می نماید و کلیه تنظیماتش همانند آن حالت است با این تفاقوت که از Inner Shadow برای سایه انداختن به داخل اشیاء استفاده می شود.

3 – Outer Glow : برای ایجاد نور بیرونی بر روی اشیاء استفاده می شود.

در قسمت Set color of glow شما می توانید رنگ را برای نور خود برگزینید و در صورتی که بخواهید از یک طیف رنگی برای نور خود استفاده نمایید، می توانید از حالت Gradient استفاده کنید.
از قسمت Technique تکنیک نور دهی را مشخص می کنید. با انتخاب گزینه Softer نوردهی شما نرم تر و با انتخاب Precise نور دقیق تری را به دست خواهید آورد.

4 – Inner Glow : دقیقا همان کار نور دهی را انجام می دهد با این تفاوت که نور را در داخل شی ء ایجاد می نماید.

Source تنها خصوصیتی است که در Inner Glow با Outer Glow فرق دارد. در صورتی که عبارت Center انتخاب شود نوردهی از مرکز شیء و در صورتی که Ede انتخاب شود نور از لبه های شیء ظاهر خواهد شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *