نحوه جانشین سازی نوشته در عکس

در این مقاله قصد داریم نحوه جانشین سازی یک نوشته را آموزش دهیم. توجه داشته باشید که به منظور یادگیری بهتر برروی تصاویر موجود در مقاله، که دارای بزرگنمایی می‌باشند کلیک کنید تا تصویر مربوطه را بصورت کامل مشاهده نمایید.

1- برای این کار ما به یک عکس (بک گراند) احتیاج داریم که نوشته روی آن قرار بگیرد.

تصویر پیش زمینه

2-در صورتیکه در صفحه، palette Channels باز نباشد، برای نمایش آن از منوی Windoow گزینه Channels را انتخاب کنید.در palette Channels روی Red کلیک نمایید. (Ctrl+1)

Channels palette

3- روی علامت فلش واقع در سمت راست در بالای پنجره کلیک کنید و گزینه Duplicate Channel را انتخاب نمایید. در پنجره جدید که باز می‌شود مقدار Document : New می‌گذاریم. با این عمل یک تصویر جدید ساخته می‌شود.

کپی کردن یک لایه

4. سپس به منوی Filter>Blur>Gassian Blur رفته و مقدار radius:0.8 pixels قرار دهید و بعد تصویر را با نام Duplicate.psd ذخیره (save) کنید.

5- به عکس اصلی مراجعه نمایید. در palette Channels با کلیک بر روی گزینه RGB آنرا فعال نمایید .

Channels palette

6- حالا با استفاده از ابزار Type در toolbox متنی را به دلخواه بنویسید مانند شکل زیر .سپس ابزار move tool را انتخاب کنید.

نوشته دلخواه بر روی تصویر

7- بعد فیلتر distort را انتخاب کرده Filter>Distort>Displace و مقادیر پیش فرض را قبول می‌کنیم. سپس پنجره ای باز می‌شود و آدرس یک فایل را می‌خواهد. ما Diplicate.psd را که قبلا درست کردیم انتخاب می‌کنیم. تا حالا عکس مورد نظر به این شکل در آمده است

اعمال فیلتر به نوشته

8- حالا برای قشنگتر شدن نوشته ها، از پنجره Layers بروی لایه نوشته کلیک راست کرده و گزینه Blending Options را انتخاب می‌نماییم.در پنجره باز شده Blend mode : Overlay را انتخاب می‌نماییم و بعد گزینه Drop Shadow را انتخاب می‌کنیم مقدار کمی سایه مطابق شکل زیر بدهید .

سایه زدن نوشته

این هم عكس تمام شده

تصویر نهایی

منبع: Majidonline.com

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *