آموزش فتوشاپ (2) – باز کردن فایل به وسیله ی ادوبی بریج (Adobe Bridge)

در این آموزش ها با فایل های متعددی در هر درس سروکار دارید. ممکن است از ان ها کپی تهیه و با نامی متفاوت در جای دیگر ذخیره کنید ، یا بر روی فایل اصلی  اولیه کار کنید و  برای شروع مجدد دوباره ان ها را از لینک ها دانلود نمایید. این درس شامل سه فایل اولیه است.

در تمرین قبل، از دستور open برای باز کردن یک فایل استفاده کردید. اکنون فایل دیگری را از طریق ادوبی بریج  باز نمایید . ادوبی بریج یک مرورگر فایل های تصویری است که شما را در پیدا کردن تصاویر مورد نظرتان یاری می نماید.

1 –      در بریج به مسیر File > Browse بروید . اگر می خواهید  شاخه ی فتوشاپ را در بریج فعال کنید بر روی ok کلیک کنید.

ادوبی بریج باز می شود و مجموعه ای از پانل ها ، منوها و دکمه ها ظاهر می شود.

2 –     سربرگ Folders  را در بالا گوشه ی سمت چپ انتخاب کنید ، و پوشه ی  Lessons  را که ذخیره کرده اید ، جستجو کنید. پوشه ی Lessons  در پانل محتوا (Content panel)  ظاهر می شود.

3 –     پوشه ی Lessons را انتخاب کنید و از منوی فایل(File)  ، Add To Favorites را انتخاب کنید. اضافه کردن فایل ها ، پوشه ها، ایکون های برنامه ، و موارد دیگری که اغلب  از آن ها استفاده می کنید به پانل  Favorites ، امکان دسترسی سریع به آن ها را به شما می دهد.

4 –      برای باز کردن پانل ، سربرگ  Favorites را انتخاب کنید ، روی پوشه ی Lessons  کلیک کنید تا باز شود. سپس در پانل محتوا، بر روی پوشه ی Lesson01 دوبار کلیک نمایید.

پیش نمایش کوچک از محتویات پوشه در پانل محتوا نمایش داده می شود.

5 –      برای باز کردن فایل بر روی تصویر کوچک (thumbnail)  فایل 01A_Start.psd  در پانل محتوا  دوبار کلیک کنید، یا تصویر کوچک را انتخاب و از مسیر File > Open  ان را باز نمایید.

تصویر 01A_Start.psd  در فتوشاپ  باز می شود. بریج را باز بگذارید، برای پیدا کردن و باز کردن فایل های بعدی این درس به ان نیاز پیدا خواهید کرد.

توجه : فایل های این درس آموزش رایگان فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:

دانلود فایل

 نام فایل : Lesson01.zip

حجم فایل : 32.9 مگابایت

 

منبع : آموزش فتوشاپ (2) – باز کردن فایل به وسیله ی ادوبی بریج (Adobe Bridge)

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *