اولین باری که صدای درامز روی صفحه گرامافون ضبط شد!

Antonio “Spargo” Sbarbaro یا Tony Spargo نوازنده درامز گروه جز ” The Original Dixieland Jazz Band ” بود که 50 سال به همکاری با این گروه ادامه داد.وی اولین نوازنده ای بود که اجازه یافت نوازندگی خود را بر روی صفحه گرامافون جاودانه کند. او که از خانواده ای سیسیلی تبار در نیو اورلیان در سال 1897 بدنیا آمده بود، در 20 سالگی برای ضبط اولین آهنگ گروه وارد این “جزبند” شده و در دهه 40 میلادی به رهبری گروه رسید و تا سالهای دهه 60 بعنوان تنها بازمانده از بنیانگذاران گروه در آن باقی ماند تا اینکه گروه از هم پاشید. بعد از آن و بخاطر نفوذ روز افزون سبک راک و پاپ، کاملا از دنیای موسقی کناره گرفت تا اینکه در سال 1969 چشم از جهان فروبست.

قطعات “Dixiland Jazz Band One-Step” و “Indiana” به نوازندگی او اولین قطعاتی بودند که بر روصفحه قابل شنیدن بودند. این قطعات در اوایل سال 1917 توسط شرکت “Columbia” منتشر شدند. نکته جالبتر اینکه Spargo در این قطعات از تکنیک ویژه ای برای نواختن BassDrum استفاده میکند: وی بجای استفاده از پدال برای نواختن باس درام ، از تکنیک منحصر بفرد خودش “Double Drumming” که به آن فوق العاده مسلط بوده استفاده میکند.

در این تکنیک BassDrum بسیار نزدیک به SnareDrum قرار داده میشده ، بصورتی که امکان نواختن هر دو طبل بصورت همزمان و توسط دست (باس درام با انتهای چوب نواخته میشده)مهیا میگردیده است.

او در SetUp خود در این قطعات فقط از Woodblock,Cowbell,SnareDrum,BassDrum و Choke Cymbal استفاده کرده و با گوش دادن به این قطعات شور و شوق موجود در فضا (بواسطه ضبط اولین آهنگ بر روی صفحه)کاملا حس میگردد.

 

منبع : اولین صدای درامز

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *