علل غددی افسردگی

علل غددی افسردگی

علل غددی افسردگی

نوع دیگری از تغییرات جسمانی مرتبط با اختلالا روانی بدکاری و غیرطبیعی بودن غدد اندوکرین است. سیستم اندوکرین شبکه غددی بدن را شامل می شود. این غدد هورمون هایی را به جریان خون سرازیر می کنند که روی تمام اندام های بدن تاثیر می گذارد.

غده تیروئید که در ناحیه گردن قرار دارد، بخش مهمی از نظام غددی اندوکرین بدن را تشکیل می دهد. وقتی هورمون تیروئید به اندازه کافی به خون سرازیر نشود، شرایطی را که اصطلاحا به آن کم کاری تیروئید گفته می شود فراهم می گردد. کم کاری تیروئید می تواند منجر به درد عضلانی، ریزش مو، یبوست و کاهش شنوایی گردد. کم کاری تیروئید در بسیاری از موارد افسردگی در پی دارد.

بیماری کوشینگ نیز که ناشی از غیرطبیعی بودن اندوکرین است در اثر تحریک بیش از اندازه غدد ادرنال از سوی غدد هیپوفیز است. در اثر این تحریک بیش از اندازه، غدد ادرنال هورمون کورتیزول بیش از اندازه تولید می کند. اشخاصی که از بیماری کوشینگ رنج می برند، اغلب دارای بیماری قند و فشار خون زیاد هستند. بعضی از این گروه نشانه هایی از مانیا یا افسردگی بروز می دهند. همه این نشانه ها گاه در اشخاصی که استروئید مصرف می کنند مشاهده می شود. استروئید هم به داروهای کورتیزول شباهت دارد که برای درمان ناراحتی های دیگر مصرف می شود.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *