چگونه عادات مربوط به تناسب اندام خود را حفظ كنيد

چگونه عادات مربوط به تناسب اندام خود را حفظ كنيد

ورزش كردن مى‌تواند به عنوان يكى از كارهاى عادى و روزمره شما محسوب شود يا كارى باشد كه به نظر شما سخت و طاقت فرسا است، اما ما به شما پيشنهاد مى‌كنيم كه سعى كنيد با قرار دادن فرصتى براى ورزش آن را در برنامه روزمره خود بگنجانيد.

ميزان ورزش خود را تعيين كنيد و ورزشى آرام و سبك را انتخاب كنيد.

دو ساعت دويدن يا شركت در كلاس هاى ايروبيك در روز اول باعث تناسب اندام شما نمى‌شود. حتى اگر اين ورزش تند و فعاليت هاى شديد باعث آسيب ديدگى شما نشود، باعث خستگى، جراحت و گاهى اوقات تنفر شما از ورزش مى‌شود. ورزش هاى راحت را انتخاب كنيد.

اگر مى توانيد مسافت منزل تا محل كار خود را پياده طى كنيدو اين پياده روى آرام تنها نيم ساعت وقت شما را مى‌گيرد، بهتر است اين راه را انتخاب كنيد تا اين كه هر روز مجبور باشيد در كلاس هاى ورزشى شركت كنيد؛ قبل از اين كه در كلاس ها و باشگاه هاى ورزشى شركت كنيد در مورد آن و زمان مورد نياز خود كاملاً فكر كنيد اگر مى‌توانيد آن ورزش ها را در منزل انجام دهيد، سعى كنيد با انجام حركات ورزشى و نرمشى در منزل در زمان و پول خود صرفه جويى كنيد.

ورزش را در برنامه روزانه خود و اولويت قرار دهيد

نداشتن وقت براى ورزش كردن فقط يك بهانه است تحقيقات و بررسى ها نشان مى‌دهد افراد ورزشكار و افرادى كه ورزش نمی‌كنند هر دو به يك اندازه اوقات فراغت دارند يعنى حدود ۲۴ ساعت در هفته. سعى كنيد اوقات مشغول بودن خود را با ميزان بيشتر ورزش افزايش دهيد نه با فرار از آن.

به آن چيزى كه به دست مى آوريد توجه كنيد

نمى‌توانيد مزاياى بدست آمده از ورزش را براى مدت طولانى ذخيره كنيد. البته يك يا دو روز ورزش نكردن مشكلى ايجاد نمى‌كند، اما متوقف كردن آن به مدت طولانى مى‌تواند شما را درست سر جاى اولتان قرار دهد. حتماً ورزشكاران حرفه اى نيز اگر براى چند هفته ورزش نكنند مقدارى از تناسب اندام خود را از دست مى‌دهند.

يك درجه تناسب اندام راحت و مناسب پيدا كنيد

لازم نيست براى رسيدن به اهداف تناسب اندام ايده آل خود مدت زمان يا نوع ورزش خود را تغيير دهيد و بر شدت آن بيفزاييد، گاهى رسيدن به آن تناسب اندام خيلى كمتر از آن چيزى كه شما تصور مى‌كنيد احتياج به تحرك و فعاليت دارد. در حقيقت افزايش زمان ورزش و نوع تحرك گاهى مى‌تواند باعث آسيب رسيدن به بدن شما شود.

عقب گردهاى موقتى را بپذيريد

يك بيمارى، يا يك آسيب ديدگى جزيى ممكن است براى مدتى باعث توقف برنامه ورزشى شما شود و چنانچه چند روز از برنامه ورزشى خود را از دست داديد بلافاصله پس از بهبود رژيم غذايى مناسبى را انتخاب كنيد و از همانجايى كه برنامه خود را متوقف كرديد، دوباره آغاز كنيد. شايد مجبور باشيد چند روز اول را كمى سخت تر كار كنيد اما با اندازه گيرى وزن خود دوباره به برنامه قبلى خود بازگرديد.

باورزش فرصت هاى سلامتى براى خود ايجاد كنيد

افراد سيگارى و افرادى كه دچار اضافه وزن هستند، بيشتر از بقيه افراد تمايل به ترك ورزش دارند. ولى اجازه دهيد تا ورزش باعث ترك سيگار و ترك خوردن غذاى ناسالم و پركالرى در شما شود.

در مسابقات شركت كنيد

در رقابت هاى شنا، تنيس، گلف شركت كنيد، زيرا شركت در مسابقات باعث مى‌شود تا همواره به رژيم غذايى و تناسب اندام خود دقت كنيد و توجه داشته باشيد.

به خود جايزه دهيد

رسيدن به تناسب اندام و ثابت باقى ماندن كار بزرگ و پرزحمتى است. بنابراين براى تشويق خود، براى خود لباس هاى نو بخريد يا مسافرتى تفريحى ترتيب دهيد.

منبع:niksalehi

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *