آموزش گام به گام فوتسال با رعدی ( مقاله اول)

فوتسال

فوتسال

خانه فوتسال در راستای حرکت در تمامی زمینه های مرتبط با فوتسال در نظر دارد تا دوره های آموزش مجازی مربیگری فوتسال را با تدریس علیرضا رعدی مدرس با سابقه فوتسال آسیا برگزار کند.

علاقه مندان می توانند یکشنبه هر هفته این مطالب آموزشی را از Level 1 تا Level 3  مربیگری فوتسال پیگیری نمایند.

منشا شکل گیری ورزش مهیج فوتسال به شهر مونت ویدئوی اروگوئه باز میگردد. در سال ۱۹۳۰، پروفسور ژوان کارلوس سریانی، فوتبال پنج نفره را برای مسابقات جوانان  پی ریزی کرد. این رقابتها در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال، در محلهای سرپوشیده و یا در محل باز و بدون دیوار و حصار انجام می گرفت. این رشته در ابتدا به نامهای فوتبال داخل سالن، فوتبال پنج نفره ، فوتبالو شناخته شد و در نهایت به نام فوتسال شهره شد. واژه FUTSAL، واژه بین المللی برای این رشته ورزشی است. این واژه برگرفته از لغات اسپانیایی FUTbol ( به معنای فوتبال )، و SALA ( به معنای داخلی یا داخل سالن ) می باشد. اولین دوره مسابقات فوتسال بین کشورهای برزیل -اروکویه -شیلی بر کزار شد.
اولین رقابت بین المللی فوتسال در سال ۱۹۶۵ برگزار شد، زمانی که پاراگوئه اولین جام آمریکای جنوبی را بدست آورد. شش جام دیگر آمریکای جنوبی تا سال ۱۹۷۹ برگزار شد که برزیل پیروز تمامی این میادین بود. برزیل جایگاه خود را به عنوان قدرت برتر در اولین جام آمریکایی تا سال ۱۹۸۰ حفظ کرد و این جام را بار دیگر در سال ۱۹۸۴ بدست آورد.
۸۰۴۰۱۷۷۵ اولین دوره قهرمانی فوتسال جهان با حمایت FIFUSA ( قبل از ادغام اعضای آن با FIFA در سال ۱۹۸۹ )، در سائوپائولوی برزیل برگزار شد که با قهرمانی برزیل به اتمام رسید. موفقیت های برزیلی ها در دومین جام جهانی فوتسال در کشور اسپانیا و در سال ۱۹۸۵ تکرار شد اما در سومین جام جهانی در سال ۱۹۸۸ و در کشور استرالیا،برزیل مقابل پاراگوئه تن به شکست داد.

FIFA مستقیماً حمایت مالی  مسابقات فوتسال را در سال ۱۹۸۹ بدست گرفت و اولین جام جهانی فوتسال با حمایت فیفا در هلند برگزار شد. پس از آن، جام های جهانی در سال های ۱۹۹۲ (در هنگ کنگ)، ۱۹۹۶(در اسپانیا) و ۲۰۰۰ (در گواتمالا) و ۲۰۰۴ (در تایوان) و ۲۰۰۸ (در برزیل) و در ۲۰۱۲ (در تایلند) برگزار شد. فوتسال در اروپا به عنوان عضو جدیدی از UEFA مطرح می باشد که محبوبیت و عمومیت یافتن آن مقدمه ای برای برگزاری مسابقات قهرمانی فوتسال اروپا گردیده است. اولین مسابقات قهرمانی، در فوریه ۱۹۹۹ در شهر گراندای کشور اسپانیا برگزار گردید و فینال پرشور و هیجانی داشت. در این بازی روسیه بعد از یک بازی پرهیجان در حالی که نتیجه بازی ۳ بر۳ مساوی بود ، اسپانیا را با یک ضربه پنالتی شکست داد.
از این بس قوانین ومقررات تغییر کرد وبا رشد فوتسال وهمه گیر شدن در جهان سیستم ها وتاکتیک ها جای خود راباز کردند وبا مکمل شدن با قدرت بدنی به زیباییهای آن افزوده شد .

ان شاالله هفته به هفته در روزهای یکشنبه با مطالب اموزشی فوتسال در خدمت شما علاقه مندان خواهیم بود.با ما همراه باشید با آموزش تاکتیک‌ها و تکنیک‌های این رشته مهیج

منبع : futsalcasa.com

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *