آموزش فوتسال – دفاع منطقه ای

آموزش فوتسال

آموزش فوتسال

در دفاع منطقه ای بازیکنان برای محافظت از محوطه مخصوصی از زمین تعیین می گردند.آنها مسئول مارک کردن هر بازیکنی که وارد منطقه تعیین شده هستند می باشند. به خاطر داشته باشید که منطقه ها کنار یکدیگر هستند.
برتری های دفاع منطقه ای
* بازیکنان برای محافظت از فضاهای حیاتی تعیین می شوند. مسئولیت محافظت از فضای پنالتی به مدافعین متعدد می توان واگذار کرد.
* در دفاع منطقه ای مدافعین اکثرا به توپ مربوط می شوند تا به تعقیب حمله کننده در منطقه یا اطراف زمین
* برای بازی در زمین های نسبتا کوچک دفاع منطقه ای سودمندتر است
* در زمین های کوچک کمتر پیش می آید که فضائی بدون پوشش باقی بماند.همانطور که فضای زمین کاهش می یابد , فضای پوششی مدافعان نیز گرایش بیشتری به تداخل دارد.
* کاربرد دفاع منطقه ای هنگام داشتن بازیکنان غیر آماده نسبتا می تواند سودمندباشد زیرا در دفاع منطقه ای آنها مسئول محوطه های خود هستندو بر ای تعقیب یک بازیکن حمله آماده از نظر بدنی در سراسر زمین مسئولیت ندارند.
* دفاع منطقه ای با تاکتیک های انفرادی دفاع در کشاندن حمله کننده ها به طرف خط طولی , پوشش , حمایت , سوئیچینگ , پوشش قطری , تغییر جهت به طرف توپ , به هم پیوستن , اضافه بودن از نظر تعداد و قیفی شدن همراه و سازگار است.
* در مقایسه با دفاع نفر به نفر , برای ایجاد تغییر از وضعیت حمله به دفاع , کاربرد دفاع منطقه ای بسیار آسان تر است. در دفاع منطقه ای بازیکنان محل تعیین شده مناطق خودشان را می شناسند.
* بازیکنان در هنگام استفاده از دفاع منطقه ای احتمال شرکت بیشتری در حمله دارند.
* دفاع منطقه ای یک دفاع متعادل است
* در آغاز , یادگیری دفاع منطقه ای برای بازیکنان ساده تر است.
معایب دفاع منطقه ای
* وقتی بازیکنان دفاع منطقه ای را اجرا می کنند انگیزه کمتری به مراقبت و توجه از خود نشان می دهند.زیرا ارتباط آنها با هر بازیکن حمله ای است که وارد منطقه ان می شود و نه مبارزه شخصی با مارک کردن نفر به نفر
* از دیدگاه مربی بهم ریختگی در دفاع منطقه ای و اصلاحات آن بسیار مشکل است و دیده شده که ایجاد تغییرات مناسب در دفاع نفر به نفر نیز دارای اشکالاتی است. اشتباهات فردی در دفاع منطقه ای ممکن است خیلی ساده پوشیده بماند.
* دفاع منطقه ای فرصت می دهد تا حمله کننده حرکات آزادانه بیشتری نسبت به دفاع نفر به نفر داشته باشد.

منبع : abolfazl-gk.blogfa.com

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *