افراد موفق چگونه هستند؟

دکتر بنیامین بلوم استاد دانشگاه شیکاگو زندگی یکصد نفر از کامیاب ترین ورزشکاران قهرمانی، موسیقی دانان و دانشجویان برجسته را بررسی کرده است و در کمال تعجب فهمیده است که این افراد در ابتدای زندگی خود، افراد موفق و برجسته ای نبوده اند.

محیط را می توان قوی ترین عامل مولد ایمان و اعتقاد دانست، لیکن تنها عامل آن نیست. در غیر اینصورت جامعه پویایی خود را از دست می داد. فرزندان افراد مرفه چیزی جز رفاه نمی شناختند و فرزندان افراد فقیر نمی توانستند از منشاء و طبقه خود جدا شوند و خود را بالا بکشند. پس تجارب و راه های آموزشی دیگری هم هست که می تواند زاینده ایمان و اعتقاد باشد.

وقایع کوچک و بزرگ از موجبات ایمان و اعتقادند. وقایع معینی در زندگی هر فرد اتفاق می افتد که هرگز فراموش نمی شود. قتل یک رئیس جمهور و یا یک دگرگونی اجتماعی، دیدگاه و جهان بینی بسیاری از افراد را برای همیشه دگرگون می کند. هر یک از ما تجربه هایی داریم که هرگز از یاد نمی بریم. این تجربه ها چنان اثری در ما داشته اند که خاطره آنها برای ابد در ذهن ما جا گرفته است. اینگونه وقایع باورهایی در ما ایجاد می کنند که می تواند زندگی ما را تغییر دهد.

راه دیگر آن ایجاد ایمان علم است. تجربه مستقیم نوعی علم و آگاهی است. راه دیگر کسب علم، تماشای فیلم و یا استفاده از جهان بینی دیگران است. علم یکی از مهمترین وسایلی است که به کمک آن می توان موانع و محدودیت های محیط را از میان برداشت. هرقدر که جهان با شما سر مهری باشد، چنانچه شرح موفقیت های دیگران را مطالعه کنید، می توانید باورهایی در خود ایجاد کنید که راه موفقیت را برای شما هموار سازد. دکتر رابرت کروین دانشمند سیاهپوست در رشته علوم سیاسی سکبار در روزنامه نیویورک تایمز نوشت که چگونه شرح زندگی جکی رایبنسون قهرمان سیاهپوست، در جوانی مسیر زندگی او را تغییر داد. او می نویسد از اینکه منهم هم نژاد او بودم احساس غرور می کردم. او سرمشقی بود که سطح توقع مرا از خودم بالا برد.

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *