تفاوت دروازه بانی فوتبال بادروازه بانی فوتسال

آموزش دروازه بانی

آموزش دروازه بانی

عمده تفاوت دروازهبانی فوتبال با فوتسال در نحوه دایب زدن و جاگیری است.
در دروازهبانی سالن نیازی به دایبهای بلند نیست بلکه باید با جاگیری مناسب و سرعت مناسب توپ را مهار کرد. اگر در سالن شیرجههای بلند بزنید بدانید که قطعا مصدوم خواهید شد.
برای اینکه گلر خوبی در سالن شوید باید تا آنجا که میتوانید بازی کنید تا تجربه شما زیاد شود.
گلر سالن باید شوت گیر و نترس باشد زیرا که شوتهایی که در سالن زده میشود به علت اینکه از فاصله نزدیک زده میشوند دارای قدرت و سرعت زیادی هستند بنابراین نیاز به مهارت بالایی برای مهار چنین توپهایی لازم است.
گلر سالن نسبت به گلر فوتبال بیشتردر موقعیتهای گل قرار می­گیرد بنابراین ممکن است که گلهای بیشتری نیز بخورد، پس باید دارای روحیه بالایی نیز باشد.
بالا بودن تکنیک پا در سالن برای دروازهبان سالنی به مراتب بیشتر از دروازهبان فوتبال لازم است، چرا که تعداد بازیکنان کمتر است و احتمال پاس دادن به دروازهبان در فوتسال بیشتر است.
به طور کلی گلر فوتبال اگر در زمین فوتبال موفق است و دارای خصوصیت گلر فوتبال مانند دایب بلند و پرشهای بلند است بهتر است که در سالن بازی نکند، چرا که بازی در سالن برای آن خطرناک است و ممکن است منجر به مصدومیت آن شود. به عبارت دیگر بین گلری سالن و فوتبال یکی را انتخاب کنید تا موفق شوید که این موضوع بستگی به خصوصیات و علایق شما دارد.
موفق باشید

منبع :

abolfazl-gk.blogfa.com

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *