شرلوک هلمز

شرلوک هلمز یک کارآگاه خیالی نوشته شده توسط نویسنده اسکاتلندی، سر آرتور کانون دویل تحصیل کرده دانشگاه ادینبرو است. یک کارآگاه مقیم لندن که توانایی های او فراتر از تخیل است. هولمز برای منطق گرایی موشکافانه اش مشهور است. همچنین توانایی اش برای تغییر قیافه و لباس مبدل در هر وضعیتی و مهارتش در استفاده از دانش حقوقی برای حل پرونده های مشکل.

شرلوک هولمز اولین بار در یک انتشار سال 1887 ظاهر شد و از چهار رمان و 56 داستان کوتاه تشکیل شده بود. اولین رمان تحقیق در رنگ سرخ بود و دومی علامت چهار. این کاراکتر شدیدا در بین عوام با اولین سری از داستان های کوتاه محبوب شد. داستان هایی که در مجله استرند چاپ می شد و با رسوایی در بوهمیا در سال 1891 شروع می شد. سری های بعدی داستان های کوتاه و دو رمان در فرم سریالی از آن پس تا سال 1927 انتشار می یافت. داستان ها زمانی بین 1880 تا 1914 را پوشش می دادند.

تمام داستان ها به غیر از چهار داستان توسط دوست شرلوک هلمز و شرح حال نویس، دکتر جان اچ واتسون داستان سرایی می شوند. دو داستان نیز توسط خود شرلوک هلمز نقل می شوند و راوی خودش است. (سرباز رنگ پریده و یال شیر) در دو داستان دیگر نیز راوی شخصیت سوم است. (سنگ مازرین یکی از آنهاست)

در دو داستان هلمز به واتسون داستان اصلی را از خاطراتش می گوید. البته در این داستان ها همچنان دکتر واتسون راوی اصلی چارچوب داستان است. اولین و چهارمین رمان، هر کدام شامل تناوب در نقل داستان و راوی گری همه چیز گرای رخدادها از سوی واتسون و هم هلمز هستند.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *