در حمایت از زلزله زدگان آذربایجان

یاد همایون خرم و زلزله‌زدگان آذربایجان با ساز درامز

اجرای گروه نوازندگان تحت سرپرستی سامان احتشامی درحالی در نخستین شب جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت که علاوه بر تقدیم قطعه‌ها به همایون خرم و زلزله‌زدگان آذربایجان، استفاده از درامز در کنار سازهایی چون پیانو و تمبک، دیدگاه‌های متضادی را در نزد مخاطبان به‌وجود آورده بود.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تالار وحدت در نخستین شب اجراهای بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی موسیقی فجر، پس از گروه موسیقی محلی بوشهر، میزبان گروه سامان احتشامی بود که با نیم ساعت تاخیر، با تکنوازی پیانو توسط خود او آغاز شد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، احتشامی در اجرای این شب، قطعاتی را به یاد استادش همایون خرم اجرا کرد.

او که حضور خود را بر صحنه موسیقی، مدیون خرم می‌داند، از چند قطعه‌ی ساخته‌ی خرم در اجرای اخیر بهره برد.

او همچنین با اشاره به این‌که با گروهش به احترام درگذشتگان و بازماندگان زلزله آذربایجان قطعه‌هایی آذری را انتخاب کرده‌اند، برای بهبود و سلامتی بازماندگان این زلزله دعا کرد. او برای اجرای این قطعه‌ها، ساز کوچک ملودیکا را برای خود انتخاب کرده بود.

البته طبق اعلام، قرار بود در این اجرا وحید اسداللهی در قطعه‌های آذری با ساز ناقاره به روی صحنه برود که به‌گفته‌ی احتشامی، با توجه به عمل قلب باز که دو هفته پیش که از سر گذارنده، نتوانست در اجرای جشنواره 28 فجر حاضر شود.

از این رو، خود احتشامی با ساز دایره، جای خالی ناقاره را پر کرد. این درحالی است که امروز برخی از خبرگزاری‌ها اعلام کردند، شب گذشته اسداللهی نیز با ساز ناقاره روی صحنه اجرا کرده است.

از دیگر نکته‌های جالب توجه اجرای گروه سامان احتشامی، استفاده از ساز درامز – علاوه بر گیتار الکتریک – بود که عملا نوازندگی پیانو سامان احتشامی، سینا سلیم‌زاده، یلدا صمدی و پیمان جوانمرد و همچنین سازی چون تمبک را در برخی از قطعه‌ها تحت تاثیر صدای خود قرار می‌داد و عملا از گردونه خارج می‌کرد.

استفاده از این ساز، بویژه در زمان استراحت بین دو بخش اجرا، بحث‌های موافق و مخالف را در نزد برخی از مخاطبان ایجاد کرد.

در این شب سرپرست گروه که یکی از قطعه‌ها را هم به همسرش تقدیم کرد، همچنین تلاش می‌کرد با اجرای قطعه‌های شاد و تشویق حاضران به کف زدن، رضایت آن‌ها را از این اجرا افزایش دهد که این موضوع هم خود بازتاب‌های مختلفی نزد سلیقه‌های متفاوت داشت.

بهنام شهرکی، سهیل سلیم‌زاده، علی پورنگهبان و عمران فروزش از دیگر نوازندگان این اجرا که از ساعت حدود 21:30 تا 23:30 به طول انجامید، بودند.

ایسنا

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *